آفتاب

نماینده پرتاب وزنه ایران در بازی های پارالمپیک پنجم شد

نماینده پرتاب وزنه ایران در بازی های پارالمپیک پنجم شد

ریو - ایرنا - یونس سیفی پور نماینده پرتاب وزنه کلاس F32 ایران در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به ریو،یونس سیفی پور در این ماده با پرتاب وزنه به میزان هشت متر و 40 سانتیمتر نتوانست به مقام بهتر از پنجم برسد.
در این ماده «آناستیدیوس کونستانیدیس» از یونان با پرتاب 10 متر و 39 سانتی متر به مدال طلا رسید و «لاهواری» از الجزایر نیز با پرتاب 9 متر و 40 سانتمتر در جایگاه دوم قرار گرفت.
«دیمیتریس زیسیدیس» از یونان نیز با پرتاب 9 متر و 24 سانتیمتر در جایگاه سوم ایستاد.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو با حضور چهار هزار و 335 ورزشکار از بیش از 160 کشور جهان از صبح پنجشنبه در شهر ریودوژانیرو آغاز شد. این بازی ها در 23 رشته ورزشی برگزار می شود.
ورزش هایی که اکنون در برنامه مسابقات پارالمپیک قرار دارند شامل بسکتبال با ویلچر، پاروزنی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو نابینایان و کم بینایان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، راگبی با ویلچر، شنا، شمشیربازی با ویلچر، قایقرانی بادبانی، گلبال، فوتبال پنج نفره، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و بوچیا است.
کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار در 13 رشته ورزشی ورزشی دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته بانوان و آقایان، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسکتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره در این دوره از بازی ها حضور دارد.
پیشینه بازی های پارالمپیک به مراسم افتتاحیه المپیک 1948 لندن باز می گردد. در آن سال مسابقاتی برای سربازان بریتانیایی فلج شده در جریان جنگ جهانی دوم برگزار شد. شرکت ورزشکارانی از هلند در دوره بعدی این بازی ها که چهار سال بعد برگزار شد، آن را به عنوان نخستین مسابقات بین المللی در تاریخ ثبت کرد.
اما در نخستین دوره مسابقات پارالمپیک که سال 1960 در رم برگزار شد، تنها قربانیان جنگ حضور نداشتند، پارالمپیک 1976 تورنتو نیز نخستین دوره ای بود که افرادی با انواع دیگر معلولیت در آن شرکت کردند.
ورزشی**1545** 1701
کد N1431300

وبگردی