آفتاب

آماده باش نیروهای مصری در مرزهای غربی این کشور

آماده باش نیروهای مصری در مرزهای غربی این کشور

تهران- ایرنا- نیروهای نظامی و امنیتی مصر پس از فرار تروریست های داعش از مواضع خود در لیبی به ویژه شهر سرت، برای تامین امنیت مرزهای غربی با لیبی و نقاط تماس میان مناطق صحرایی و مسکونی در غرب این کشور به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، منابع امنیتی مصر همچنین اعلام کردند که این کشور دستوراتی برای تشدید تدابیر امنیتی در مرزها در بالاترین سطح خود صادر کرده و این اقدام بعد از دریافت اطلاعاتی درخصوص فرار صدها تروریست داعش و احتمال ورود آنها به کشورهای مجاور از جمله مصر صورت گرفت.
این منابع افزودند که شمار یگان های هوایی ارتش برای پرواز و مراقبت از مرزها، همچنین گشتی ها و مخفی گاه های امنیتی و نظامی در این منطقه افزایش یافته است.
براساس این گزارش، نیروهای امنیتی مصر در استان های قنا و الاقصر و اسوان روند اجرای طرح آماده باش امنیتی را در مناطق مجاور صحرای غربی مصر و مناطق اطراف آن آغاز کرده اند.
در حال حاضر چند گروه تروریستی در شبه جزیره ناآرام مصر فعال هستند که بارزترین آنها گروه تروریستی ولایت سینا است که در سال 2014 میلادی با گروه داعش بیعت کرد.
گروه های تندرو فعال در این منطقه ناآرام از جمله ولایت سینا و گروه «اجناد مصر» مسوولیت بیشتر حملات تروریستی علیه نظامیان مصری را به عهده می گیرند.
ارتش مصر نیز برای مقابله با تروریست ها در سینا، عملیات های گسترده نظامی را از چند ماه گذشته در این منطقه آغاز کرده است و با بهره گیری از جنگنده های «اف 16»، بالگرد های آپاچی و خودروهای زرهی، اماکن محل تجمع و پایگاه های تروریستی را هدف قرار می دهد.
خاورم**9366**1485
کد N1431269

وبگردی