آفتاب

کانادایی‌ها، زندگی مصور ابن سینا را منتشر کردند/ آشنایی کودکان انگلیسی زبان با دانشمند ایرانی

کانادایی‌ها، زندگی مصور ابن سینا را منتشر کردند/ آشنایی کودکان انگلیسی زبان با دانشمند ایرانی

انتشاراتی کانادایی به‌تازگی داستان مصوری برای کودکان منتشر کرده است که با تصاویری زیبا ماجرای زندگی ابن‌سینا را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشاراتی کانادایی اخیراً داستان مصوری برای کودکان منتشر کرده است که با تصاویری زیبا ماجرای زندگی ابن‌سینا را روایت می‌کند. «کشفیات شگفت‌آور ابن‌سینا»، زندگی این حکیم ایرانی را از زمان کودکی، که کتاب‌خوانی سیری‌ناپذیر بوده است، تا تحقق بخشیدن به مهم‌ترین کار زندگی‌اش، درمان‌گری، دنبال می‌کند.

این کتاب اثر نویسندۀ لبنانی، فاطمه شرف‌الدین و تصویرگر عراقی ساکن ایران، انطلاق محمد‌علی است. آن‌ها می‌خواهند نشان دهند چطور پسربچه‌ای با کنجکاوی سیری‌ناپذیر به یکی از درمانگران بسیار بزرگ جهان تبدیل شد.

در مسیر تلاش هزاران‌ساله بشر برای شناخت بدن انسان، نقاط عطفی در تاریخ پزشکی وجود دارد؛ اما تنها معدودی از شخصیت‌ها توانسته‌اند به اعتباری در حد ابن‌سینا برسند. وی در غرب اغلب با نام اَوِسینا شناخته می‌شود.

این حکیم ۴۵۰ اثر معروف دارد که در حوزه‌های متنوعی چون فیزیک، فلسفه، نجوم، ریاضیات، منطق، شعر و پزشکی نگاشته شده‌اند.

این زندگی‌نامه شورانگیز که راوی آن اول شخص است، با تصاویر شگفت‌انگیزی که یادآور نقاشی‌های نسخ خطی باستانی اسلامی است، زندگی ابن‌سینا را از کودکی تا زمانی که دانشمندی پرآوازه می شود را روایت می‌کند.

کشفیات شگفت‌آور ابن‌سینا را نشر کانادایی گراندوود بوکس روانه بازار کرده است.

5757

کد N1430955

وبگردی