آفتاب

داعش عقب نشینی از شهر راهبردی الباب را آغاز کرد

داعش عقب نشینی از شهر راهبردی الباب را آغاز کرد

تهران- ایرنا- گروه تروریستی- تکفیری داعش عقب نشینی خود از شهر راهبردی 'الباب' در شمال شرق حلب را آغاز کرد.

به نوشته پایگاه خبری العهد،عناصر گروه تروریستی داعش امروز (پنجشنبه) در حال عقب نشینی از شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب و حرکت به سمت شهر 'الخفسه' در حومه جنوبی شهر منبج هستند.
این درحالی است که برخی منابع سوریه گزارش دادند که داعشی ها قصد دارند از الباب به سمت شهر الطبقه و سپس الرقه مرکز این گروه تروریستی در سوریه حرکت کنند.
براساس این گزارش، داعش پس از سیطره عناصر مسلح موسوم به ارتش آزاد - گروه مورد حمایت ترکیه - بر شهر جرابلس و باز شدن مسیر بین جرابلس و منطقه الراعی در ریف شمالی حلب، مجبور به عقب نشینی شد.
شهر الباب که مهمترین پایگاه گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حلب محسوب می شد که با تسلط عناصر ارتش آزاد بر این منطقه داعشی ها از آن اخراج می شوند.
این شهر همچنین از نظر موقعیت راهبردی بین شهر حلب و حومه شمالی و شرقی قرار دارد، و به «الرقه» پایگاه اصلی داعش در سوریه نزدیک است.
گروه تروریستی - تکفیری داعش پیشتر نیز شهر منبج مهم ترین گلوگاه ارتباطی خود با مرزهای ترکیه را با تسلط نیروهای کرد سوری بر آن از دست داده است.
در هفته های اخیر نیروهای ترکیه با حمایت از عناصر ارتش آزاد وارد جرابلس شده و این منطقه راهبردی را نیز بر گروه تروریستی داعش بستند.
خاورم**9366**1572
کد N1430540

وبگردی