آفتاب

مخالفت دادگاه قانون اساسی اسپانیا با نامزدی رهبر سابق سازمان تروریستی اتا در انتخابات باسک

مخالفت دادگاه قانون اساسی اسپانیا با نامزدی رهبر سابق سازمان تروریستی اتا در انتخابات باسک

مادرید- ایرنا- دادگاه قانون اساسی اسپانیا روز چهارشنبه در حکمی با نامزدی «آرنالدو اوتگی» رهبر سابق شاخه سیاسی سازمان تروریستی اتا مخالفت کرد .

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ال پاییس، آرنالدو اوتگی که با حکم محرومیت از نامزدی در انتخابات ایالت باسک روبرو شده، در آخرین تلاش خود برای شکستن این وتو، متوسل به دادگاه قانون اساسی اسپانیا شده بود که البته این مهم هم هیچ نتیجه ای برای او به ارمغان نیاورد.
دادگاه قانون اساسی اسپانیا در این راستا، درخواست نامبرده در اعتراض به حکم محرومیت خود از نامزدی در انتخابات ایالت باسک را وارد تشخیص نداده تا وی نتواند آنطور که می خواسته به عنوان سر لیست انتخاباتی حزب 'بیلدو' در انتخابات ایالت مذکور شرکت نماید.
با حکم دادگاه قانون اساسی اسپانیا، هیچ راه قضایی دیگری برای اوتگی باقی نمانده است چرا که این دادگاه عالی ترین مرجع قضایی اسپانیا می باشد.
رهبر سابق شاخه سیاسی سازمان تروریستی اتا که بر اساس قانون اجازه ندارد پست یا مقام دولتی داشته باشد،با تصمیم خود به عنوان نامزد انتخابات ایالت باسک، جنجال بسیاری را ایجاد کرده است .
طبق حکم دیوان ملی اسپانیا در ماه سپتامبر سال 2011 ، اوتگی نمی تواند هیچگونه پست و یا مقام دولتی را که از طریق انتخابات صورت گیرد، بپذیرد و یا از طرقی باعث تاسیس مجدد حزب منحله مزبور شود.
شبد **اروپام **5*491**1528** 3404
کد N1430382

وبگردی