آفتاب

سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیاردی در حوزه آب کردستان

سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیاردی در حوزه آب کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی طی سه سال گذشته در حوزه آب استان خبر داد.اقبال شانظری گفت: تکمیل ۱۱ ...

دنیای اقتصاد، سنندج، سمیرا مرادپور:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی طی سه سال گذشته در حوزه آب استان خبر داد.اقبال شانظری گفت: تکمیل ۱۱ سد در حال اجرا، ۱۰ طرح شبکه آبیاری، طرح‌های آبرسانی سقز و بانه، چند طرح مطالعاتی و 5 طرح مهندسی رودخانه از طرح‌های آبرسانی استان در این مدت بوده‌اند.وی یکی از طرح‌های فعال استان را احداث سد گاران دانست و اظهار کرد: این سد با هدف تامین آب شرب شهر مریوان در افق درازمدت و 4500 هکتار اراضی پایین‌دست، احداث می‌شود و اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: سد عباس‌آباد در بانه نیز جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که به‌منظور تامین آب شرب این شهر در حال احداث است. شانظری با اشاره به اینکه سد چراغ ویس سقز نیز از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، اعلام کرد: این سد با هدف تامین آب شرب سقز احداث شده و آبگیری آن هم شروع شده است. وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این سد به جای اینکه آب شرب سقز از محل سد شهید کاظمی با کیفیت نامناسب تامین شود از سد چراغ ویس با کیفیت مطلوب‌تر تامین خواهد شد. وی اضافه کرد: سد سیازاخ دیواندره هم به‌عنوان طرح اقتصاد مقاومتی تعریف شده، که تامین آب شرب شهرهای دیواندره و بیجار در افق درازمدت از اهداف احداث این سد است.

کد N1430247

وبگردی