آفتاب

دبیرکل کمیته پارالمپیک: نمایندگان ایران آمادگی لازم برای شروع بازی ها دارند

دبیرکل کمیته پارالمپیک: نمایندگان ایران آمادگی لازم برای شروع بازی ها دارند

ریو - ایرنا - دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: کاروان فرهنگی ورزشی منا با آمادگی کامل پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک را آغاز خواهد کرد.

مسعود اشرفی با بیان اینکه کاروان ورزش ایران با 111 ورزشکار در قالب 13 رشته ورزشی در این دوره از بازی های پارالمپیک شرکت کرده است، افزود: در این بازی ها نزدیک به 4500 ورزشکار از 174 کشور حضور دارند و در 22 رشته ورزشی و در 528 ماده با یکدیگر مسابقه خواهند داد.
وی میزان آمادگی ورزشکاران ایران دراین بازی ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:به منظور شرکت دراین بازی ها ورزشکاران تمرینات طاقت فرسایی را پشت سر گذاشته اند و امیدواریم که در مسابقات نیز این آمادگی حفظ شده تا بتوانیم با کسب بهترین نتیجه به کار خود پایان دهیم.
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه تمامی کشورها برای حضور پرقدرت در این بازی های شرکت کرده و هدفی به جز پیروزی ندارند، عنوان کرد: درباره مباحث فنی و جزئی تر پس از آغاز رقابت ها اظهار نظر خواهیم کرد با این وجود پیش بینی خوبی از عملکرد ورزشکاران ایران در این دوره از بازی ها دارم.
اشرفی با بیان اینکه ایران دراین دوره از بازی ها 111 ورزشکار داریم که 60 نفر از این ورزشکاران در قالب تیم هستند، گفت: در این بین تنها در والیبال نشسته مردان و فوتبال هفت نفره شانس کسب مدال داریم.
به گفته وی در واقع برای تکرار نتایج دوره قبل کار دشواری پیش رو داریم، تعداد ورزشکاران ایران نسبت به دوره قبل تقریبا یک و نیم برابر شده است با این حال خیلی از رقبای دو و میدانی کاران کشورمان، خود ایرانی ها هستند.
اشرفی گفت: برگزارکننده به لحاظ فنی با اشکالاتی مواجه بود که البته بخشی از این مشکلات پس از پایان بازی های المپیک حل شده. مشکلات حمل و نقل هم به طور کامل برطرف نشده با این حال امیدواریم که صرف نظر از این مسائل با کسب بهترین نتیجه به میهن عزیزمان بازگردیم.
ایران در دوره قبلی این بازی های با کسب 10 مدال طلا، هفت نقره و هفت برنز و کسب عنوان یازدهم به کار خود پایان داد.
بازی های پارالمپیک بامداد پنج شنبه به وقت تهران در ریودوژانیرو به طور رسمی آغاز می شود.
ورزشی.**9144 **1545**1379
کد N1430034

وبگردی