آفتاب
وزیر خارجه عربستان:

طرح جدید مخالفان سوری درباره دوره انتقالی در لندن کلید می‌خورد

طرح جدید مخالفان سوری درباره دوره انتقالی در لندن کلید می‌خورد

وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با یک رسانه غربی در تداوم سیاست های مداخله جویانه کشورش اعلام کرد که مخالفان سوریه امروز در لندن کار بر طرح جدیدی را پیرامون دوره انتقالی در سوریه آغاز می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی از آنچه وی تلاش های تازه در راستای حل و فصل بحران کنونی در سوریه نامید، سخن گفت.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی در این باره اعلام کرد: مخالفان سوریه امروز در لندن کار بر طرح جدیدی را پیرامون دوره انتقالی در سوریه آغاز می کنند.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: طرح جدید مخالفان سوریه برای دوره انتقالی در این کشور می تواند به درگیری هایی خاتمه دهد که بیش از ۵ سال ادامه یافته است.

بنا به ادعای «عادل الجبیر» گروه اصلی مخالفان سوریه که همان کمیته عالی مذاکرات نام دارد، هیچ نقشی را برای «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دوران انتقالی قائل نیست.

اظهارات سخیف و مداخله جویانه وزیر سعودی در حالی بیان می شود که وی این طرحِ به اصطلاح جدید را آزمونی برای رئیس جمهور قانونی سوریه و متحدان او قلمداد کرده و در ادامه بر عدم خوش بینی خود برای پذیرش طرح مذکور خبر داده است.

کد N1429869

وبگردی