آفتاب
با پیش بینی هواشناسی

مازندران در خطر حادثه طبیعی دیگر است/ نیروها در حالت آماده باش

مازندران در خطر حادثه طبیعی دیگر است/ نیروها در حالت آماده باش

ساری - درحالی مازندران از حوادث طبیعی متعدد رنجور و خسته است که نفوذ امواج و شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی، این استان را آبستن حادثه دیگر کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حدود یک هفته ای از تندباد اخیر که خسارات ۱۷۰ میلیارد تومانی روی دست مازندران گذاشت می‌گذرد و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی این استان در مسیر جریان ناپایدار جوی دیگری قرارگرفته است.

خسارت سنگین تندباد اخیر و ورود آسیب به بخش‌های مختلف که دستگاه‌های زیادی را درگیر خود کرده و توان مازندران را برای آمادگی مقابل حوادث احتمالی دیگر تضعیف کرده است.

از چند روز گذشته که پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال وقوع سیلاب و تندباد دیگر را برای آخر هفته گزارش کرده است، بخش‌های مختلف امدادی و مدیریتی تمام تلاش خود را برای بازتانی و پیشگیری از آسیب‌های دوباره به کار بسته‌اند.

احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اطلاعیه هواشناسی و کاهش چهارتا هشت درجه‌ای دما و بارش باران نسبت به آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

علی‌اصغر احمدی از آماده‌باش کلیه نیروهای امدادی تا روز ۲۰ شهریورماه خبر داد و از مسافران خواست تا هنگام تردد از بستر و حریم رودخانه و مسیل‌ها، احتیاط لازم را داشته باشند.

وی بابیان اینکه احتمال بروز سیل وجود دارد از مردم و مسافران خواست تا احتیاط لازم را داشته باشند و گفت: لایروبی و پاک‌سازی تمامی انهار و رودخانه‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این حادثه ۶۸ نفر اسکان موقت داده شدند و مقدار نایلون توزیع‌شده ۲۰ هزار و ۱۹۲ کیلو، ۲۶۱ تخته موکت نیز توزیع شد.

اکبری ادامه داد: تعداد ۱۲۳ تیم عملیاتی، ۵۱۹ نفر نیروی عملیاتی،۱۲۸ دستگاه انواع خودروهای امدادی و هشت دستگاه موتورپمپ لجن کش برای امدادرسانی بکار گیری شدند.

در اثر طوفان ۱۳۰ میلیارد تومان به حوزه کشاورزی، ۱۳ میلیارد تومان به حوزه مسکن، تجاری و معیشت و ۲۷ میلیارد تومان به تأسیسات زیر بنایی استان خسارت واردشده است و شدت طوفان به حدی بود که قریب ۵۰۰ تیر برق شکسته شد ۲۵ ترانس و ۵۰ تابلوی برق خسارت دید و بیش از هزار مورد پارگی سیم‌های برق در شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر و ساری اتفاق افتاد.

مازندرانی که به‌تازگی از بحران تندباد به حالت بادی برگشته بانفوذ سامانه بارشی و کاهش دما در مسیر تندباد و حادثه‌ای دیگر قرارگرفته است و اگر تدابیر لازم برای پیشگیری و مدیریت بحران صورت نگیرد، تکرار فاجعه تندباد حتمی است.

کد N1429248

وبگردی