آفتاب
چند خبر از تئاتر؛

معاون رئیس جمهوری مهمان نمایش «زنانی که به بزها خیره شدند»

معاون رئیس جمهوری مهمان نمایش «زنانی که به بزها خیره شدند»

تهران-ایرنا- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در نخستین اجرای نمایش «زنانی که به بزها خیره شده اند» حضور یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، شهیندخت ملاوردی شامگاه 16 شهریورماه، زنگ افتتاح نمایش «زنانی که به بزها خیره شده اند» به کارگردانی ایوب آقاخانی و جدیدترین اثر گروه تئاتر «پوشه» را در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صدا درآورد.
ملاوردی پیش از آغاز نمایش گفت: زمانی که برای حضور در آیین افتتاح این نمایش دعوت شدم، نام این اثر برایم جالب بود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی من برای حضور در این مراسم، ارج نهادن به هنر و هنرمندان است اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت موجود هنری و تئاتر بهره برداری مناسب شود.
ملاوردی افزود: آرزو می کنم شعار دولت فرهنگی و نه فرهنگ دولتی، تا پایان دولت یازدهم جامه عمل بپوشد.
ایوب آقاخانی نیز ضمن ابراز خرسندی از مجموعه اقدامات حمایتی تماشاخانه ایرانشهر به ویژه حذف حق السهم 20 درصدی تماشاخانه از فروش اجراهای نمایشی، اظهار کرد: امیدوارم همه مدیران تئاتری به این باور برسند.
این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به حضور معاون رئیس جمهور برای نواختن زنگ افتتاح نمایش «زنانی که به بزها خیره شده اند»، یادآور شد: این برای اولین بار است که مقامی بلندمرتبه از دولت در کنار ما خانواده تئاتری حضور پیدا می کند تا زنگ افتتاح یک نمایش را به صدا درآورد.
این اثر نمایشی با بازی بهاره رهنما، نگار فروزنده و ایوب آقاخانی ساعت 20:30 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

** آغاز اجرای دو نمایش جدید در تماشاخانه های همای سعادت و ارغنون
دو نمایش «پای سیب با دارچین اضافه» در تماشاخانه همای سعادت و «تولد چهل سالگی آقای جیم» در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه می روند.
به گزارش روابط عمومی تماشاخانه ارغنون، نمایش «تولد چهل سالگی آقای جیم» به نویسندگی و کارگردانی حمید زارع و تهیه کنندگی علی فتاحی و حمید عبدالحسینی از 21 شهریور ماه در تماشاخانه ارغنون روی صحنه می رود.
در خلاصه داستانی نمایش آمده است که در روز 40 سالگی آقای جیم تمامی اتفافات بر خلاف میل او به وقوع می پیوندد.
پویا بیکی، نامیراحفیظی، یوسف فروتن، مینا دهنوی، مهدی میراکبری، افشین کامیابی فرد و نیما کمالی روستا در نمایش تولد چهل سالگی آقای جیم ایفای نقش می کنند.
پیمان یاحقی مشاور تهیه، احسان صفانژاد دستیار کارگردان و برنامه ریز، رامین علیزاده و نیما کمالی دستیاران ، راحله دلفانی منشی صحنه، میلاد اسدی افکت صدا، نسیم چوگلی طراح صحنه و لباس، رامین علیزاده مدیرصحنه، یاسمین پدری طراح گریم، ابوالفضل حاجب طراح نور، امیر آقایی طرح و ساخت تیزر از دیگر عوامل این نمایش هستند.
نمایش تولد چهل سالگی آقای جیم هر روز به غیر از شنبه ها از 21 شهریور ها ساعت 17:45 به روی صحنه می رود. علاقمندان می توانند برای خرید بلیت به تماشاخانه ارغنون واقع در خیابان ولیعصر، خیابان نوفول شاتو، بن بست زیبا مراجعه کنند.

** پوراندخت مهیمن «پای سیب با دارچین اضافه» زنگ آغاز نمایش را به صدا در می آورد
پوراندخت مهیمن بازیگر سینما و تلویزیون 20 شهریور ماه زنگ افتتاح نمایش«پای سیب با دارچین اضافه» را به صدا در می آورد.
نمایش «پای سیب با دارچین اضافه» با نویسندگی و کارگردانی کامبیز بنان و با بازی سعید دولتی، نوید فرح مرزی، نریمان حیدری، فرشیدحاجیان، محمدحسین شهریاری، فائزه پورشعبان، امینه شیاسی، الناز بابایی، آرام باقری، پروین صفا، بهار هاشمی در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می رود.
در خلاصه نمایشنامه «پای سیب با دارچین» آمده است که به تعداد تمام میزهای کافه های شهر قصه های تلخ و شیرینی وجود دارد که هر یک آن ها روایت ساده ایست از اشک ها و لبخندهای بی بهانه «پای سیب با دارچین اضافه» تنها صدای بلند یک میز از هزاران میز کافه های تنهایی است.
این نمایش از 20 شهریور تا 10 مهر ماه سال جاری هر شب ساعت 20 در تماشاخانه
«همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261، اجرا می شود و علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال www.tiwall.com بلیت تهیه کنند.

** «گمشده در یانکرز» میزبان خبرنگاران و عکاسان می شود
به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش «گمشده در یانکرز» نوشته نیل سایمون و کارگردانی سارا داروفروش روز شنبه 20شهریور ماه ساعت 20:30 در سالن استاد فنی زاده موسسه منشور هنر، میزبان خبرنگاران و عکاسان می شود.
مهدی علینژاد، سید حسام الدین شریفی، مرجان بهرامی، سحر آقاسی، الهه موچانی، عرفان نظری و مجید آقایی بازیگران این نمایش هستند.
مصطفی زائر و میلاد درویشان دستیاران کارگردان، ندا کاوندی منشی صحنه، عاطفه چطر روز مدیر صحنه، محمود رشیدی دستیار صحنه، آزاده نصرتی مدیر اجرائی، سارا داروفروش طراح صحنه و لباس، الهام جعفری طراح گریم، حمیدرضا ونائی طراح نور و ساخت دکور از دیگر عوامل نمایش هستند.
خلاصه قصه، داستان دو پسر بچه است که مجبور شدند برای مدتی پیش مادربزرگ خودشان زندگی کنند و در آنجا اتفاقاتی برایشان رقم می خورد.
مخاطبان برای تهیه بلیت می توانند به سالن استاد فنی زاده به نشانی خیابان انقلاب، ابتدای خیابان نجات الهی (ویلا)، کوچه مراغه، مرکز آفرینش منشور هنر یا به سایت تیوال www.tiwall.com مراجعه کنند.

** با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی پریسا مقتدی مدیر تالار هنر شد
با حکم مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، پریسا مقتدی به عنوان مدیر تالار هنر معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، در متن این حکم آمده است که تئاتر کودک و نوجوان به واسطه مخاطبان اصلی خود یکی از مهمترین حوزه های هنر تئاتر محسوب می شود که نیازمند دقت و درایت بسیار در نیازسنجی مخاطب، تولید و انتخاب آثار متناسب با این گروه سنی برای عرضه و بهره برداری از این آثار برای گروه سنی هدف است.
این حکم می افزاید: تالار هنر به عنوان تخصصی ترین مکان اجرای نمایش های ویژه کودکان و نوجوانان در جریان تولید، اجرا و اثرگذاری این گونه از نمایش جایگاهی مهم و ویژه یافته که مدیریت این مکان هنری را بیش از پیش حساس تر ساخته است.
فراهنگ**9362**7561**1027
کد N1429142

وبگردی