آفتاب
شهردار منطقه ۱۴ در پاسخ به مهر؛

۱.۳ هکتار بافت فرسوده در یکسال نوسازی شد

۱.۳ هکتار بافت فرسوده در یکسال نوسازی شد

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه ۱۷.۵ درصد بافت منطقه فرسوده است، از اقدامات شهرداری برای برون‌رفت از این معضل سخن گفت.

فرهود حمیدی، شهردار منطقه ۱۴ در شبگردی اصحاب رسانه که به بازدید و پروژه‌های این منطقه اختصاص داشت، گفت: ما به مناسبت عید قربان ۸۰ پروژه بزرگ را با حضور شهردار تهران افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها که اعتبار آنها ۳۰۰ میلیارد تومان است، هیچ پروژه نیمه‌تمامی در منطقه ۱۴ وجود نخواهد داشت.

حمیدی یکی از چالش‌های اصلی منطقه ۱۴ را فضاهای بی‌دفاع شهری عنوان کرد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی ما برای کاهش آسیب‌ها، ساماندهی این فضاها است.

شهردار منطقه ۱۴ به استقرار دانشگاه آزاد واحد جنوب در یکی از این فضاها اشاره و تصریح کرد: در این دانشگاه ۵۰ هزار دانشجو در ۲۸ واحد دانشگاهی مستقر می‌شوند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه موافقت کمیسیون ماده ۵ اخذ شده و رایزنی‌ها نیز برای تحقق آن صورت گرفته است.

حمیدی در ادامه با اشاره به بزرگراه امام علی(ع) گفت: این بزرگراه به طول ۳۵ کیلومتر، ۵۶ پل و ۲۵ تقاطع دارد که ۴ کیلومتر آن و ۷ پل این بزرگراه در منطقه ۱۴ قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۴ اضافه کرد: همچنین بیشترین میزان تملک در این پروژه با ۹۹۸ پلاک در منطقه ۱۴ انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ایرادات این بزرگراه، این است که پمپ بنزین ندارد، گفت: ما در ابتدای لاین کندرو بزرگراه امام علی در مسیر جنوب به شمال در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی، پمپ بنزینی دیده‌ایم که یکشنبه افتتاح خواهد شد.

حمیدی افزود: مساحت عرصه این پمپ بنزین یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع است و ایستگاه آتش‌نشانی در کنار آن مستقر خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۴ در پاسخ به سوالی درباره پاساژهای منطقه ۱۴ و برخی تخلفات در این پاساژها که موجب شده گواهی پایان کار به آنها تعلق نگیرد، تصریح کرد: یکی از این پاساژها، پاساژ کساء است که به دلیل نداشتن پارکینگ، پایان کار نگرفته، اما با پیگیری‌های متعدد مشکل پارکینگ آن رفع شده و تا ۲۲ بهمن ماه پارکینگ این مجموعه، افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به فضای سبز منطقه ۱۴ نیز گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز ما ۹ متر مربع است که نسبت به دیگر مناطق تا حدودی مناسب است.

حمیدی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در پراکنش نامناسب آن است، افزود: ما در منطقه ۱۴، ۱۳ بوستان بزرگ، ۵۳ بوستان محلی و یک بوستان فرامنطقه‌ای داریم، ضمن اینکه بازار گل تهران نیز یکی از جاذبه‌های ویژه منطقه است.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اقبال عمومی مردم پایتخت از این بازار گل گفت: متاسفانه مالکیت زمین آن مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است و شهرداری صرفا خدمات ارائه می‌کند و حتی یک ریال از این بازار بزرگ درآمدزایی نداریم.

وی توضیح داد: اما ضایعات، گره ترافیکی و کمبود پارکینگ مشکلاتی است که شهرداری نسبت به رفع آنها اقدام می‌کند.

حمیدی در پاسخ به سوال مهر درباره بافت فرسوده در این منطقه گفت: بافت فرسوده ۱۷.۵ درصد کل منطقه را به خودش اختصاص داده است و ما از این نظر به لحاظ فراوانی پنجمین منطقه در تهران هستیم.

شهردار منطقه ۱۴ ادامه داد: با این حال اقدامات خوبی در زمینه برون‌رفت از این مشکل صورت گرفته است، به‌طوری‌که تا پایان سال ۸۴، ۲.۴ هکتار نوسازی در بافت فرسوده انجام شده بود. از سال ۸۴ تا پایان ۹۴، ۴۹.۸۸ هکتار نوسازی صورت گرفته و در سال ۹۵، ۱.۳ هکتار نوسازی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت دستفروش‌ها گفت: سد معبر و دستفروشی از قدیم‌الایام در تهران بوده و برخورد با آن باید با دقت خاصی همراه باشد.

حمیدی در پایان افزود: ما در منطقه ۱۴ سه نقطه ویژه را به‌عنوان روزبازار برای دستفروشان در نظر گرفتیم که آنها می‌توانند با حضور در این فضاها به کسب و کار خود بپردازند.

کد N1429045

وبگردی