آفتاب
مقام مسئول در قوه قضائیه:

آیین نامه ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه پاسخگویی به مطالبات مردم است

آیین نامه ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه پاسخگویی به مطالبات مردم است

تهران- ایرنا- مدیر کل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: آیین نامه نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم و دقت نظر روی نظرات مراجعین تدوین شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی و ارتباطات اداره کل دادگستری استان تهران، وحید میرحسینی در نشست توجیهی و آموزشی بازرسان مدیران دفاتر شعب قضائی دادگستری استان تهران افزود:این آیین نامه در 48 ماده با موضوع ارزشیابی ، بازرسی ، ارتقای شغلی و بررسی رفتار عملکرد فردی و شغلی تدوین شده است و هم اکنون نیز منتظر امضا و ابلاغ رئیس قوه قضائیه هستیم .
وی با اشاره به ویژگی های این آیین نامه گفت:ما فرآیند جامعی را برای ارزشیابی جامع کارکنان اداری در نظر گرفته ایم و از این به بعد فقط یک مولفه نیست که کارمندان ما را ارزیابی می کند بلکه تعاملاتی با حوزه های مرتبط داریم و مجموع این ها در آیین نامه دیده شده است و بدین ترتیب یک معدل کلی در طول زمان از عملکرد همکاران، بدست خواهیم آورد.
مدیرکل نظارت وارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه حوزه کاری اش را مرجعی قابل اعتماد برای کارکنان اداری قوه قضائیه عنوان کرد و این حوزه عملکرد و رفتار کارکنان یاد شده را هدایت ، اصلاح و حمایت می کند.
میرحسینی با اشاره به ماموریت و وظایف حوزه نظارت و ارزشیابی اظهار کرد: بازرسی و رسیدگی به شکایات مردم ، نخستین وظیفه حوزه نظارت وارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه در کل کشور است.
مدیر کل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه ، اعتماد را از ارکان بازرسی برشمرد و متذکر شد : برای اطمینان بخش بودن فرآیند بازرسی ، باید مخاطب، هم معتمد باشد و با اعتماد کامل با بازرس همکاری کند.
وی خاطرنشان کرد : نقطه ثقل این بازرسی ها ، نگاه اصلاحی و دست گیری و دیگری ، ایجاد حسن اعتماد در مخاطب است که این دو، پایه بازرسی را تشکیل می دهند.
میرحسینی خطاب به بازرسین نظارت و ارزشیابی اظهار کرد: شما بازرس ها در خروجی بازرسی ها ، مسئولیت اخلاقی ، اداری و اجرائی دارید و اخلاقاً یک تکلیف شرعی بر عهده شما محول شده است و مسئولیت نتایج نیز دوباره با شماست.
میر حسینی به انواع بازرسی ها در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: بازرسی های مختلفی در سطح دستگاه قضائی صورت می گیرد که شامل فرآیند نظارت و ارزشیابی قضات است و برای این که ما به اهداف خود دست یابیم ، لازم است، همه کارکنان اداری مورد ارزیابی قرار بگیرند و از رفتار و عملکرد پرسنل درک صحیحی موجود باشد.
اجتمام(1) **1193**1776
کد N1428950

وبگردی