آفتاب

شیلی، مصر و مراکش سند الحاق به پیمان 'تاک' آ.سه.آن را امضا کردند

شیلی، مصر و مراکش سند الحاق به پیمان 'تاک' آ.سه.آن را امضا کردند

کوالالامپور – ایرنا – مقام های شیلی، مصر و مراکش روز سه شنبه سند الحاق این کشورها به پیمان مودت و همکاری جنوب شرق آسیا (تاک) را در 'وینتیان' پایتخت لائوس امضا کردند.

به گزارش ایرنا، آیین امضای سند پیوستن این سه کشور به پیمان مودت و همکاری جنوب شرق آسیا در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آ.سه.آن در لائوس انجام شد.
وزرای امور خارجه 10 کشور عضو اتحادیه آ.سه.آن سوم مرداد ماه گذشته در وینتیان با پیوستن این سه کشور به همراه ایران به پیمان مودت و همکاری جنوب شرق آسیا موافقت کرده بودند.
تارنمای 'بیزینس' اندونزی روز چهارشنبه اعلام کرد مقام های شیلی، مصر و مراکش پیمان مودت و همکاری جنوب شرق آسیا را در مرکز کنوانسیون ملی 'وینتیان' لائوس امضا کردند.
10 وزیر امور خارجه کشورهای عضو آ.سه.آن از جمله 'رتنو مرسودی' رئیس دستگاه دیپلماسی اندونزی در مراسم امضای 'تاک' حضور داشتند.
وزیران خارجه شیلی و مراکش و معاون وزیر امور خارجه مصر در این آیین از طرف کشورشان این پیمان را امضا کردند.
'خوزه تاوارس' مدیر کل همکاری آ.سه.آن وزارت امور خارجه اندونزی، گفت: در واقع چهار کشور به پیمان مودت و همکاری وارد خواهند شد، اما ورود ایران هنوز در روند بحث است.
وی گفت که امضای الحاق به 'تاک' ثابت می کند که درهای این اتحادیه به روی همه کشورها باز است.
وی گفت که شرکای گفتمانی آ.سه.آن در حال حاضر از 32 عضو به 35 کشور رسیده است و این ثابت می کند که بسیاری از کشورها می خواهند بخشی از آ.سه.آن به دلیل اهمیت این اتحادیه باشند.
قرار است در اجلاس های آ.سه.آن که روز پنجشنبه پایان می یابد و در آن رهبران 10 کشور عضو این اتحادیه و سران شرکای گفتمانی آن حضور دارند در مجموع حدود 50 سند امضا شود.
آساق**1611
کد N1428633

وبگردی