آفتاب

وزیر اطلاعات : خون رئیسعلی دلواری در رگ های سربازان گمنام امام زمان جاری است

وزیر اطلاعات : خون رئیسعلی دلواری در رگ های سربازان گمنام امام زمان جاری است

بوشهر - ایرنا - وزیر اطلاعات گفت: خون رئیسعلی دلواری و علمایی که آن شهید را به صحنه آوردند در رگ های سربازان گمنام امام زمان (عج)، جوانان و علمای ایران اسلامی جاری است و بیگانگان آرزوی سلطه براین آب و خاک را به گور خواهند برد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید محمود علوی شامگاه سه شنبه در کنگره یکصد و یکمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در شهر دلوار تنگستان بوشهر افزود:ملت ایران در مقابل قدرتهای استعماری ایستاده و واهمه ای از آنها ندارد و سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز اجازه ظلم و تعدی به استکبار و استعمارگران را نمی دهند.
وی یادآورشد:امروز پرچم قیام رئیسعلی دلواری به دست رزمندگان ایران اسلامی رسیده است و در وجب به وجب این مرز و بوم دلاورانی هستند که ادامه دهنده راه آن شهیدان هستند.
وزیر اطلاعات اظهارداشت:رئیسعلی دلواری در عرصه مبارزه با استعمار با فتوا گرفتن از علمای دین و مجتهدان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در راه مبارزه با استعمار جهاد کرد و در این مسیر به شهادت رسید.
علوی گفت:پاسخ دندان شکن رئیسعلی دلواری و سرداران جنوب به تجاوز انگلیسی ها باعث شد تا آن ها دندان طمع به سواحل خلیج فارس را بکشند.
وی افزود:رئیسعلی دلواری تربیت یافته مکتب اسلام است و با گرفتن فتوا از علمای دین اجازه نداد که حتی ذره ای از خاک کشور به دست بیگانگان و دشمن بیفتد و نام خود را در جهان در مبارزه با استعمار پر آوازه کرد.
وزیر اطلاعات ادامه داد: ارزش نظامی کار رئیسعلی دلواری این بود که با همرزمانش در برابر یک ابرقدرت مقاومت کردند و با حماسه آفرینی ننگ شکست را برچهره آنها نشاندند.
علوی گفت:حضور انگلیسی ها در خاک میهن خون غیرت را در رگهای رئیسعلی و همر زمانش به جوش درآورد و حاضر شدند جان خود را از دست بدهند ولی تماشاچی صحنه تجاوز بیگانه به خاک کشور و دست درازی آنها به ناموس وطن نباشند.
وزیراطلاعات گفت:رئیسعلی دلواری درسن 34 سالگی به جای خود اجتهادی و خودسرانه عمل کردن با دریافت حکم جهاد از علمای نجف در مقابل تجاوزگران ایستاد.
وی نامگذاری روز شهادت رئیعسلی دلواری بعنوان روز استعمار ستیزی را مناسب معرفی کرد و گفت: هرچند قهرمانان زیادی به مقابله با استعمار و استبداد رفتند اما آن کسی که پیشگام این عرصه بود رئیسعلی دلواری است.
علوی با قدردانی از برگزار کنندگان این آیین افزود:دین مبین اسلام دین عزت ، آزادگی است و اجازه ظلم کردن و بردگی استعمارگران را نمی دهد برهمین اساس رئیسعلی دلواری پرچم مبارزه با استعمار را در این سرزمین براساس فرمان علما برپا داشت.
وی اضافه کرد: رئیسعلی دلواری با فتوای علما سینه خود را سپر کرد و امروز جای جای ایران اسلامی و خلیج فارس گویای این قهرمانی هاست.
علوی گفت: مطالعه تاریخ در ادوار مختلف بیانگر این است که علما هیچگاه اجازه تسلط استعمارگران و ظلم به سرزمین مسلمانان را نمی دهند و همواره در این عرصه جهاد کرده اند.
وی یادآورشد: علما هر زمانی که احساس خطر سلطه استکبار و استعمار را بربلاد مسلمانان کردند به پا خاستند و هشدار به مقابله با کفار و مبارزه با استعمار گران را فرمان دادند.
وزیراطلاعات گفت:هنوز پرچم رشادت و حماسه آفرینی رئیسعلی دلواری در ایران اسلامی برافراشته است و همواره نام این سردار بزرگ مبارزه با استعمار در تاریخ مانا و ماندگار خواهد بود.
6047/ 6045
کد N1428315

وبگردی