آفتاب

رقابت فیلمسازان پیر و جوان در اسکار

رقابت فیلمسازان پیر و جوان در اسکار

کشورهای فنلاند و ژاپن هم با معرفی نمایندگان خود به رقابت برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار پیوستند.

به گزارش همشهري، «ناگازاكي: خاطره‌هاي پسرم» پنجمين فيلم كارنامه يوجي يامادا، فيلمساز 84ساله است كه به نمايندگي از ژاپن به اسكار مي‌رود. او فقط يك‌بار در 2003با «سامورايي گرگ و ميش» توانست نامزد دريافت جايزه اسكار شود و اين افتخار را پس از حدود 20سال براي كشورش به ارمغان آورد؛ هرچند در نهايت جايزه هفتادوششمين دوره اسكار به «هجوم بربرها» از كانادا رسيد.

فيلم 130دقيقه‌اي ناگازاكي: خاطره‌هاي پسرم، زمستان سال گذشته در ژاپن به نمايش عمومي درآمده و داستان آن درباره مادري است كه پسر خود را در فاجعه اتمي سال 1945از دست مي‌دهد. ژاپن آخرين بار در 2008با «عزيمت‌ها» برنده اسكار شد. كشور اروپايي فنلاند هم «شادترين روز زندگي اولي ماكي» به كارگرداني جوهو كوزمانن را روانه اسكار كرد. اين درام ورزشي سياه و سفيد با موضوع مشتزني، نخستين بار بهار امسال در بخش نوعي نگاه جشنواره كن به نمايش درآمد و جايزه اصلي اين بخش را به‌دست آورد.

داستان شادترين روز زندگي اولي ماكي درباره رقابت يك نانواي روستايي در دانمارك با ورزشكاري آمريكايي براي كسب كمربند قهرماني مشتزني سنگين‌وزن جهان در سال 1962و نخستين تجربه كارگرداني كوزمانن 36ساله است. فنلاند فقط يك مرتبه در 2002با «مرد بدون گذشته» آكي كوريسماكي نامزد دريافت جايزه اسكار شده است.

کد N1428185

وبگردی