آفتاب

هر هزینه‌ای در آموزش و پرورش یک سرمایه است

هر هزینه‌ای در آموزش و پرورش یک سرمایه است

ایلنا: علی‌اصغر فانی در همایش خیرین مدرسه‌ساز سواحل مکران گفت: سواحل مکران لازمه توسعه پایدار و توسعه سرمایه انسانی است.

به گزارش ایلنا، وزیر آموزش و پرورش در همایش خیرین مدرسه‌ساز سواحل مکران در چابهار اظهار داشت: سرمایه کشورها از سه جز تشکیل شده؛ سرمایه انسانی، فیزیکی و طبیعی که مهمترین آن نیروی انسانی است.

فانی افزود: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه است و شاخصه توسعه‌یافتگی جوامع سهم سرمایه انسانی است و آن را آموزش و پرورش تامین می‌کند.

وی خروجی آموزش و پرورش را ورودی جامعه یا دانشگاه دانست و بیان داشت: هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود کم است و هر هزینه‌ای در آموزش و پرورش یک سرمایه است.

فانی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید ۴ استان در اولویت برای حرکت بیشتر توسعه یافتگی قرار دارند که استان سیستان و بلوچستان یکی از آنهاست و در وزارتخانه شورایی در همین راستا تشکیل دادیم که ارگان‌های زیادی در ان عضو هستند و از برکت این شورا اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: برای ارتقا آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان باید دوکار صورت گیرد تأمین فضای کالبدی مدارس و نیروی انسانی متخصص برای تدریس در مدارس.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر معلم متعهد و با شهامت نداشته باشیم به توسعه نخواهیم رسید و نیروی انسانی مهم و تعیین‌کننده است.

فانی ادامه داد: مهمتر اینکه نیروی انسانی برای ماندگاری باید بومی باشد که این مورد در دولت تدبیر و امید پیگیری، اجرا و از اولویت‌های آموزش و پرورش برای ماندگاری نیروها در مناطق بوده است.

وی حضور خیرین در این جلسه را حاوی یک پیام مهم دانست و اظهار داشت: ما همه برای ایران می‌اندیشیم و برای ما فکر و نژاد و مذهب مهم نیست و در خدمت هم هستیم، حضور شما خیرین مدرسه‌ساز افتخاری برای نظام است و نشانه اعتماد شما نسبت به نظام و حاکمیت است.

فانی با ابراز ارادت به ساحت یکایک خیرین مدرسه‌ساز، این مجموعه را یک نهاد مردمی، قابل اتکا و ارزشمند دانست و گفت: من به خیرین افتخار می‌کنم.

کد N1428077

وبگردی