آفتاب

ترامپ تصمیم به پایین نگهداشتن نرخ بهره در آمریکا را اقدام سیاسی خواند

ترامپ تصمیم به پایین نگهداشتن نرخ بهره در آمریکا را اقدام سیاسی خواند

تهران – ایرنا - «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا تصمیم مقام های بانک مرکزی این کشور (فدرال رزرو) برای پایین نگه داشتن نرخ های بهره را اقدامی سیاسی توصیف و بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تصمیم گیری در این رابطه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی در این رابطه گفت : بانک مرکزی به این علت نرخ بهره را پایین نگه داشته که دیگر بخش های اقتصاد را پابرجا نگه دارد. اقتصاد آمریکا کاملا گمراه کننده است.
ترامپ که در ایالت اوهایو پاسخگوی سوال های خبرنگاران بود، افزود : نرخ های بهره در یک مقطع زمانی باید تغییر کنند. اکنون تنها بازار تصنعی سهام پابرجا مانده است.
اسپوتنیک می نویسد که نرخ های بهره پایین نه تنها تهدیدی برای سازوکار مدیریت ریسک است، بلکه دست شرکت ها را برای دریافت وام های متعدد کم بهره با هدف تامین کسری مالی باز می گذارد. برخی می گویند که سیاست های بانک مرکزی آمریکا در این زمینه حتی به اختلاف طبقاتی و نابرابری های اقتصادی دامن زده است.
ترامپ در سخنان خود همچنین انتصاب «جنت یلن» به عنوان ریاست فدرال رزور را یک اقدام سیاسی دانست و گفت که بعید است نرخ های بهره در ماه سپتامبر طبق برنامه افزایش یابد.
بانک مرکزی آمریکا قریب به یک دهه است که در راستای سیاست های تسهیل کمی، نرخ های بهره را پایین نگه داشته است. صورت جلسه نشست ماه گذشته شورای سیاست گذاری فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های این بانک با وجود اذعان به لزوم اتخاذ سیاست های پولی انقباضی، هنوز برای افزایش نرخ بهره اتفاق نظر ندارند.
اروپام ** 9386**1856
کد N1427999

وبگردی