آفتاب

همکاری پایدار فائو و ایران برای حل چالش‌های زیست محیطی

همکاری پایدار فائو و ایران برای حل چالش‌های زیست محیطی

رئیس دفتر نمایندگی فائو در ایران با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک میان فائو و ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: امیدواریم در زمینه حل چالش‌های محیط زیستی همکاری پایداری را با ایران داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناکوزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان فائو، ستاد احیای دریاچه ارومیه و دولت ژاپن گفت: در این پروژه‌ کمک‌های فنی مهندسی و روش‌هایی که منجر به مدیریت پایدار در منابع آب دریاچه ارومیه می‌شود، مدنظر است اجرای این پروژه با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه و دانشگاه شریف می‌تواند؛ نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: این پروژه در زمینه حوضه آبخیز دریاچه بحث‌های مرتبط با بیلان آب حوضه، جوامع محلی و مقابله با فعالیت‌هایی که به خشک شدن آب دریاچه ارومیه شتاب می‌دهد ورود پیدا می‌کند، ما این اطمینان را می‌دهیم که در رابطه با مسائل محیط زیستی ایران همچنان همکاری کنیم و امیدواریم روابط ما با دولت ایران و با حمایت‌های ژاپن ادامه داشته باشد و به همکاری پایدار منجر شود تا بتوانیم مشکلات محیط زیستی را هدف قرار دهیم. امیدواریم این تلاش‌ها برای مردم منطقه دریاچه ارومیه و دولت منافعی را به دنبال بیاورد.

ناکوزی تاکید کرد: یکی از خروجی‌های این پروژه توسعه اجتماعی و اقتصادی در راستای کاهش مصرف آب است بنابراین به تجزیه و تحلیل‌های اجتماعی اقتصادی خواهیم پرداخت تا به هدف اصلی که کاهش مصرف آب است دست پیدا کنیم. مدیریت خشکسالی و انتقال تکنولوژی نیز از دیگر فعالیت‌ها خواهد بود. همچنین کارشناسان فائو بر روی معیشت جایگزین نیز تجزیه و تحلیل خواهند کرد ما منتظر بودیم تا به صورت رسمی این وظایف به ما تفویض شود تا کار را شروع کنیم هر چند که مطالعات ابتدایی را در زمینه دریاچه ارومیه انجام داده‌ایم.

کد N1427370

وبگردی