آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

تفکر و سواد رسانه ای در سبد کتاب های درسی دانش آموزان

تفکر و سواد رسانه ای در سبد کتاب های درسی دانش آموزان

تهران- ایرنا- معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: تفکر و سواد رسانه ای یکی از کتاب های جدیدی است که در سال تحصیل 95 - 96در برنامه درسی دوره دوم متوسطه قرار گرفته است.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینکه این کتاب در خوشه دروس انسان و مهارت های زندگی گنجانده شده است، اظهار کرد: در این خوشه درس های هنر و کارگاه کارآفرینی و تولید برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم نیز در نظر گرفته شده که توسط مدرسه یکی از این درس ها انتخاب می شود.
وی یادآور شد: در این خوشه و برای پایه دوازدهم درس انسان و مهارت های زندگی، مدیریت خانواده و سبک زندگی در نظر گرفته شده که در این بخش دانش آموزان با مهارت های زندگی آشنا می شوند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با انتشار کتاب تفکر و سواد رسانه ای سعی داریم، عقلانیت را در استفاده از رسانه های جدید به دانش آموزان آموزش داده و آنها را با روش تحلیل محتوای رسانه ها و شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.
محمدیان اضافه کرد: با ارایه این کتاب به دانش آموزان چرایی استفاده از یوتیوب، فیسبوک و تلگرام برای دانش آموزان تبیین می شود و این مساله که اطلاعاتی که در شبکه مجازی تبادل می شود، چه کسانی می توانند سو استفاده کنند، تشریح خواهد شد.
فراهنگ** 1883**1880**1027
کد N1427207

وبگردی