آفتاب

مقاوم سازی 230 هزار مسکن روستائی در سال جاری

مقاوم سازی 230 هزار مسکن روستائی در سال جاری

ساری - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که امسال 230 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی و مقاوم سازی می شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا تابش روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح هادی روستاهای هدف گردشگری ' فریمک ' و ' زروم ' شهرستان نکا در استان مزاندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این تعداد واحدهای مسکونی روستایی با استفاده از بیش از 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات با بهره پنج درصد مقاوم سازی می شود.
وی همچنین با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن روستایی از 15 به 20 میلیون تومان ، ادامه داد : این طرح 2 روز پیش به تصویب رسیده و به بانک مرکزی اعلام شده و با اعلام بانک مرکزی به بانک های عامل در هفته آینده اجرایی می شود.
تابش همچنین گفت که تاکنون یک میلیون و 550 هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده و 350 هزار واحد دیگر هم تا پایان سال نوسازی خواهد شد.
وی افزود : برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی مبلغ 180 میلیون ریال و در جاسازی 200 میلیون ریال تسهیلات با بهره پنج درصد پرداخت می شود.
رئیس بنیاد مسکن با اعلام این که 98 درصد روستاهای کشور در حال حاضر دارای طرح مصوب هادی هستند ، یادآور شد : تاکنون برای 37 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور طرح هادی تهیه و مصوب شده و برخی از روستاها نیز در حال بازنگری طرح هستند.
تابش افزود : از 37 هزار روستای دارای طرح هادی مصوب، این طرح در 15 هزار روستا این طرح اجرا شده و طرح هادی دو هزار و 700 روستا نیز امسال به بهره برداری می رسد.
شهرستان نکا با 116 هزار نفر جمعیت در شرق مازندران واقع است . روستاهای فریمک و زروم در بخش کوهستانی و محروم شهرستان نکا واقع هستند. 7332/1654
کد N1426271

وبگردی