آفتاب
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

پیش بینی خودکفایی 100 درصدی در تولید گندم و جو تا سال 1404

پیش بینی خودکفایی 100 درصدی در تولید گندم و جو تا سال 1404

کرج- ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پیش بینی کرد که تا سال 1404، کشور در تولید دو محصول استراتژیک گندم و جو به طور 100 درصدی خودکفا شود.

به گزارش ایرنا، اسکندر زند روز دوشنبه در آیین افتتاحیه گردهمایی ملی برنامه ریزی تحقیقات مدیریت پایدار خاک و آب در موسسه تحقیقات خاک و آب در کرج، افزود: همچنین پیش بینی می شود تا همان سال در تولید روغن خوراکی و چغندر قند نیز به خودکفایی 70 درصدی برسیم.
وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت رو به رشد کشور و محدودیت منابع آب، خاک و سرمایه گذاری، نیازمند دستیابی به امنیت غذایی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و کشاورزی دانش بنیان خواهیم بود.
وی گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز بر اساس توسعه تحقیقات در بخش کشاورزی و ترویج کشاورزی دانش بینان، زمینه این خودکفایی ها را فراهم می کند.
زند افزود: در همین راستا تاکنون 158 دستاورد فنی و تحقیقاتی در حوزه کشاورزی به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان واگذار شده است.
وی با گلایه از کمبود تزریق نقدینگی به بخش کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی تا به امروز نتوانسته است از تسهیلات بانکی در مقایسه با سایر بخش ها استفاده کند به طوری که حداکثر استفاده بخش کشاورزی از منابع بانکی 8 درصد است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به طرح 9 برنامه برای رفع مشکلات خاک و آب کشاورزی در یک بازه زمانی کوتاه و میان مدت برای رسیدن به مدیریت پایدار خاک و آب، گفت: با نشر تحقیقات، مردم می توانند شاهد فعالیت فرزندان خود در عرصه نوآوری های ارزشمند در حوزه افزایش توانمندی های مدیریت آب و خاک باشند.
در حاشیه این همایش سه روزه، از نخستین جلد کتاب مدیریت پایدار خاک و آب رونمایی شد.
6156/1535
کد N1426167

وبگردی