آفتاب

حاشیه های نشست خبری بانک صنعت ومعدن باحضور 177خبرنگار، عکاس و فیلمبردار

حاشیه های نشست خبری بانک صنعت ومعدن باحضور 177خبرنگار، عکاس و فیلمبردار

تهران- ایرنا- نشست خبری مدیرعامل بانک صنعت و معدن که قرار بود در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) برگزار شود، به دلیل تداخل با دیگر برنامه ها به امروز(دوشنبه) موکول شد و استقبال 177 نفری خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران از این نشست، حاکی از اهمیت آن بود.

** روابط عمومی بانک صنعت و معدن در دعوت از رسانه ها زمان برگزاری را ساعت 9:30 صبح تعیین کرده بود اما پس از اینکه همه صندلی ها در سالن کنفرانس بانک به اشغال مدعوین درآمد در ساعت 10:05 با حضور علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک جلسه رسمیت یافت.
** مدیرعامل بانک صنعت و معدن در آغاز نشست حدود 35 دقیقه از گفتنی ها باز گفت و اخبار خوشی در ارتباط با همکاری های بین المللی پس از برجام به اصحاب رسانه ارایه داد.
** بیشترین سهم مدعوین این جلسه را پایگاه های خبری به خود اختصاص داده بودند و از نظر جنسیت نیز حدود 35 تا 40 درصد حاضران را خانم ها تشکیل دادند؛ شبکه های مختلف صداوسیما هریک با شماری از عوامل مختلف، از این نشست استقبال کرده بودند.
** یکی از خبرنگاران پیشکسوت و حاضر در این نشست از مدیرعامل بانک صنعت ومعدن پرسید، موضوع نامزدی جنابعالی برای وزارت صنعت، معدن وتجارت درست است؟ که بلافاصله با تکذیبیه افخمی همراه بود. وی گفت: بنده همواره شاگردی وزیر را دارم.
** حضور و فراوانی اصحاب رسانه فارسی زبان در این نشست در حالی بود که، رویکرد اصلی مطالب مدیرعامل بانک صنعت ومعدن در عرصه بین المللی و گشایش اعتبار از طریق سوئیفت بود.
** تسلط مدیرعامل 66 ساله بانک صنعت ومعدن به حوزه کاری خود بگونه ای بود که در طول مصاحبه با صراحت، به همه پرسش ها پاسخ گفت و این درحالی بود که هیچیک از معاونان وی نیز در جلسه حاضر نبودند و او از اطلاعات مکتوب نیز به دقت بهره گرفت.
** پرسش هایی مطرح شده از مدیرعامل بانک، بیشتر تکرار مباحث مطرح شده از سوی او بود؛ موضوع اعتبارات تخصیصی به واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط ، بانک ایران و اروپا، قراردادهای امضا شده با بانک های اروپایی، رتبه اعتباری بانک و ... از جمله سوال های مطرح شده بود.
** انتظار مدیرعامل بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای برای افزایش سرمایه به عنوان یک دغدغه اصلی در جلسه مطرح شد. وی گفت: مذاکرات زیادی با نمایندگان مجلس برای این مهم انجام شده اما کمتر نتیجه داشته است.
** افخمی فعالیت در عرصه شرکت های نوپا را به عنوان کار جدید بانک صنعت ومعدن معرفی کرد؛ اما این راه نیز گفت: سرمایه گذاری در این بخش در واقع حرکتی جسورانه است.
** هنوز یک ساعت از زمان نشست خبری نگذشته بود که بیش از 50 درصد حاضران، جلسه را ترک کردند.
اقتصام** 1559 ** 2023
کد N1425904

وبگردی