آفتاب
رئیس سازمان تیم های ملی فوتبال ایران؛

روابط فوتبالی ایران و چین توسعه می یابد

روابط فوتبالی ایران و چین توسعه می یابد

تهران – ایرنا - رئیس سازمان تیم های ملی فدراسیون فوتبال گفت: در دیدار با مدیران فوتبال چین برای توسعه فوتبال در رده های مختلف سنی بین دو کشور به تفاهم رسیدیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت صبح امروز (دوشنبه) با نایب رییس، رییس کمیته بین الملل و رییس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال چین دیدار کرد و دو طرف در این دیدار بر گسترش روابط فوتبالی ایران و چین تاکید کردند.
ساکت درباره دیدار با روسای کمیته بین الملل و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال چین افزود: همچنین مقرر شد ایران پیش نویس تفاهم نامه خواهرخواندگی را آماده کرده تا در جلسه بعدی مسئولان فدراسیون دو کشور این تفاهم نامه به امضا برسد.
رییس سازمان تیم های ملی همچنین از تفاهم ایران با چین برای برگزاری بازیهای دوستانه در رده های پایه، برگزاری کمپ های تمرینی، تبادل داور، برگزاری کنفرانسهای علمی و تبادل و تهیه تجهیزات ورزشی خبر داد.
وی گفت: در این جلسه، تقویم فوتبالی چین در سال 2017 به ایران ارائه شد. در سال آینده میلادی تیم های فوتبال پایه، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان ایران در اولویت حضور در تورنمنت های کشور چین قرار می گیرند. آنها همچنین بابت حضور تیم های زیر ۱۶ و ۱۸ سال ایران در تورنمنت چین از ما تشکر کردند و شرکت این تیم ها را باعث رونق این تورنمنت ها دانستند.
ساکت در مورد حضور تیم ملی ایران در چین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال چین در این جلسه می خواستند مطمئن باشند که خدمات ارائه شده برای تیم ایران از جمله تهیه مواد غذایی اسلامی، زمین و هتل راضی کننده بوده است.
وی در ادامه افزود: در این جلسه دو طرف بیان کردند که ایران و چین دو دوست هستند که رقابت شان تنها به 90 دقیقه بازی محدود می شود. ما نیز میزبانی خوب ایران از چین طی سالهای گذشته را یادآور شده و تاکید کردیم این روند ادامه خواهد داشت.
تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 16 فردا (سه شنبه) از گروه نخست مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در شهر «شن یانگ» به مصاف چین می رود.
جام جهانی 2018 به میزبانی روسیه برگزار می شود و دو تیم صدر هر گروه از آسیا به طور مستقیم جواز حضور در این جام را بدست می آورند.
ورزشی**9029**1584
کد N1425662

وبگردی