آفتاب

پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومانی کمک‌های مردمی در سال‌ جاری به ستاد عتبات

پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومانی کمک‌های مردمی در سال‌ جاری به ستاد عتبات

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سال گذشته مردم نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان به این ستاد کمک کردند و پیش بینی می‌شود؛ این کمک در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، مسعود شوشتری گفت: شاخص ترین طرح بازسازی عتبات عالیات توسعه حرم حضرت علی بن ابیطالب (ع) است که به صحن حضرت زهرا (س) نامگذاری شده است و به زودی طبقه همکف و اول آن از بخش زیارتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد: در عید غدیرخم سالجاری یا ۱۷ ربیع الاول مصادف با میلاد پیامبر (ص) این بخش از طرح به بهره برداری برسد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: طرح توسعه صحن حرم امام علی (ع) در ۵ هکتار زمین با ۲۱۸ هزار مترمربع زیربنا در دو بخش فضای زیارتی و غیرزیارتی مزین به نام دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) از ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است و با بهره برداری از این مرحله به طور چشمگیری فضای زیارتی صحن افزایش خواهد یافت.

شوشتری همچنین از اجرای طرح توسعه کلی حرم امام حسین (ع) در ۵ هکتار و ۱۶۴ هزار مترمربع زیر بنا خبر داد و گفت: این طرح نیز پس از طراحی وارد مرحله اجرا شده است و در ۶ سال آینده به تدریج با اتمام هر مرحله تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: میزان کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات رو به افزایش است و سال گذشته مردم ولایتمدار کشور نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان به این ستاد کمک کردند و پیش بینی می‌شود کمکهای مردمی در سالجاری به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

کد N1425532

وبگردی