آفتاب

راست افراطی آلمان حزب مرکل را در انتخابات ایالتی پشت سر گذاشت

راست افراطی آلمان حزب مرکل را در انتخابات ایالتی پشت سر گذاشت

تهران - ایرنا - نتایج اولیه انتخابات مهم ایالت «مکلنبورگ وسترن پومرانیا» در آلمان نشان می دهد که حزب «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور در رتبه سوم و پس از حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «ای.بی.سی نیوز»، با استناد به برآوردهای صورت گرفته و نتایج اولیه انتخابات، حزب سوسیال دمکرات آلمان موفق به کسب حدود 30 درصد آرای ماخوذه شده و جایگاه خود را به عنوان حزب اکثریت حفظ کرده است. حزب «آلترناتیو برای آلمان» (ای.اف.دی) بین 21 تا 22 درصد و حزب «اتحادیه دمکراتیک مسیحی آلمان» به ریاست آنگلا مرکل هم با 18 تا 19 درصد آرا به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
«لیف اریک هولم» نامزد پیشرو حزب آلترناتیو برای آلمان نتایج اولیه انتخابات را یک پیروزی برای این حزب تلقی کرد و گفت: شاید این، آغازی برای پایان فعالیت مرکل به عنوان صدراعظم است.
انتخابات ایالت «مکلنبورگ وسترن پومرانیا» از این لحاظ حائز اهمیت است که شهر « اشترالزوند» حوزه انتخابیه آنگلا مرکل در پارلمان آلمان، در این ایالت واقع شده است. این انتخابات همچنین درست یک سال پس از تصمیم سرنوشت ساز مرکل برای پذیرش ده ها هزار پناهجو برگزار شده و به عقیده بسیاری از کارشناسان، نتایج آن نشان دهنده نارضایتی مردم آلمان از سیاست های دولت در قبال پناهجویان است.
آلمان سال گذشته میلادی میزبان بیش از یک میلیون پناهجو بود. این کشور در ماه های گذشته شاهد چند حمله تروریستی بوده است که برخی انگشت اتهام در این زمینه را به سمت پناهجویان گرفتند. با این حال، مرکل همچنان روی مواضع خود ایستاده و معتقد است که پناهجویان عامل تروریسم نیستند.
حزب آلترناتیو برای آلمان که تنها نزدیک به سه سال از تاسیس آن می گذرد، از جمله مخالفان سرسخت پذیرش پناهجویان است. اظهارات «فراوکه پتری» رهبر این حزب هم بارها جنجال برانگیز شده است.
وی اوایل سال جاری میلادی گفته بود که پلیس باید مجوز شلیک به پناهجویان غیرمجاز را داشته باشد. پتری همچنین از جمله طرفداران آزادی حمل سلاح است.
شبد ** 9386** 3404
کد N1424581

وبگردی