آفتاب
سازمان عفو بین الملل:

سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم اقدامی ظالمانه است

سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم اقدامی ظالمانه است

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که سلب تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین از سوی رژیم آل خلیفه اقدامی ظالمانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای حملات رژیم آل خلیفه علیه مخالفان و همچنین علمای برجسته بحرین را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش عفو بین الملل حملات آل خلیفه به مخالفین خود و احضار ۶۰ عالم دینی به دلیل مشارکت در تحصن منطقه الدراز محل سکونت رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد.

این سازمان اعلام کرد: سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم اقدامی ظالمانه است. این بدین معناست که به ایشان فرصتی برای تعامل با این موضوع به صورت قانونی داده نشده است که از سوی عفو بین الملل به شدت محکوم است.

عفو بین الملل تاکید کرد: شیخ عیسی به دلیل اتهامات به دادگاهی می شود ولی نباید ایشان را به دلیل اعتقادات و هویتش مورد تعرض قرار داد. همچنین سرکوب ها تشدید شده و برخی افراد از سفر به خارج منع شده اند. از سفر برخی از شخصیت های حقوق بشری برای شرکت در نشست های حقوق بشر در ژنو نیز جلوگیری می شود.

در همین راستا سازمان دیده بان حقوق بشر درخواست کرد که روند پیگرد «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین که به ۱۵ ساله حبس محکوم شده است، متوقف شود. قرار است فردا دوشنبه دادگاه محاکمه نبیل رجب از سر گرفته می شود.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به اتهام انتقاد به آل خلیفه به دلیل مشارکت در ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی بازداشت شده است و مقامات آل خلیفه بارها با درخواست آزادی وی مخالفت کرده اند.

این در حالی است که آل خلیفه سفر همراهان و دوستان نبیل رجب به خارج از کشور را نیز ممنوع کرده است.

کد N1424502

وبگردی