آفتاب

موارد عفونت زیکا در سنگاپور همچنان در حال افزایش است

موارد عفونت زیکا در سنگاپور همچنان در حال افزایش است

همشهری آنلاین: سازمان ملی محیط‌زیست (NEA) و وزارت بهداشت سنگاپور شنبه ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) در بیانیه‌ای مشترکی شناسایی ۲۶ مورد دیگر عفونت زیکای ناشی از سرایت محلی را گزارش دادند و به‌این‌ترتیب شمار موارد زیکا در این دولت-شهر به ۲۱۵ مورد می‌رسد.

به گزارش رویترز از میان ۲۶ مورد جدید شناسایی‌شده زیکا ۲۴ مورد آن‌ها به خوشه‌های قبلاً کشف‌شده عفونت افراد مربوط هستند، درحالی‌که دو مورد دیگر رابطه شناخته‌شده‌ای با این خوشه‌ها ندارند.

بر اساس بیانیه مشترک وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط‌زیست سنگاپور، آنالیز توالی ژنومی ویروس زیکا در دو بیمار از یک خوشه عفونت در منطقه الجونید نشان داد که این ویروس از آمریکای جنوبی به این منطقه نرسیده است.

این بیانیه می‌گوید: «این آنالیز نشان داد که ویروس به دودمانی آسیایی متعلق است و احتمالاً از سویه‌ای ویروسی تحول یافته است که قبلاً در آسیای جنوب شرقی در گردش داشت. ویروس زیکای این دو بیمار از آمریکای جنوبی وارد نشده است.»

بر اساس این بیانیه گروه پژوهشی که این آنالیز ژنتیکی را انجام داده است، جزئیات بیشتری دراین‌باره به‌زودی منتشر خواهد کرد.

وزارت بهداشت مالزی قبلاً اعلام کرده بود که نخستین مورد سرایت محلی عفونت زیکا در این کشور را در یک مرد ۶۱ ساله در ایالت صباح این کشور شناسایی کرده است.

از طرف دیگر، وزارت بهداشت مالزی روز شنبه اعلام کرد که مرد ۶۱ ساله‌ای که به‌عنوان نخستین مورد عفونت محلی زیکا در مالزی شناخته شده بود، به علت عوارض ناشی از بیماری قلب، و نه به علت عفونت این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه درگذشته است.

این وزارت اعلام کرد که این بیمار قبل از آنکه برای در ۳۰ اوت برای مراقبت پزشکی مراجعه کند، دچار پرفشاری خون، بیماری عروق کورونری قلب، بیماری مزمن کلیوی، سنگ کلیه و نقرس بوده است.

او سه روز پیش از آن دچار تب شده بود و پس‌ازاینکه تب، دردهای عضلانی و اسهالش تشدید شده بود، برای درمان مراجعه کرده بود.

نور هاشم عبدالله، مدیرکل بهداشت مالزی گفت به علت عوارض بیماری قلبی زمینه‌ای درگذشت و افزود این بیمار قرار بود ماه آینده مورد جراحی بای‌پس قرار گیرد.

کد N1424301

وبگردی