آفتاب

مخالف گفت‌و‌گو‌های اقتصادی پیش از برگزیت هستیم

مخالف گفت‌و‌گو‌های اقتصادی پیش از برگزیت هستیم

رئیس کمیسیون اروپایی مخالفت خود را با گفت‌و‌گو‌های اقتصادی قبل از برگزیت ابراز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپایی، امروز – یکشنبه – گفت که مخالف برگزاری مذاکرات بازرگانی میان بریتانیا و دیگر قدرت‌های اقتصاد‌ی جهان،‌ پیش از برگزیت است. این بیانات در حالی عنوان می‌شود که استرالیا آماده گفت‌و‌گو‌ها در این رابطه با لندن می‌شود.

بریتانیا، در حاشیه رای به خروج از اتحادیه اروپا مجبور است تا دسترسی خود را به بازار‌های جهانی دیگر تجدید کند.

یونکر که در حاشیه اجلاس جی۲۰ سخن می‌گفت به خبرنگاران گفت: «‌من از این ایده که اعضا اتحادیه اروپا در حال مذاکره و امضا توافق‌نامه‌های آزاد بازرگانی با دیگر کشور‌ها هستند اصلاً استقبال نمی‌کنم.»

وی افزود که اینگونه مذاکرات یک «مسئله اختصاصی» برای اتحادیه اروپا به نمایندگی از اعضا خود است و «ما به این مسئله پایبند خواهیم بود.»

یونکر که پس از سخنرانی «مالکوم ترنبول»،‌ نخست‌وزیر استرالیا سخن می‌گفت در آن اعلام کرده بود که در حال مذاکره با «ترزا می»،‌ نخست‌وزیر بریتانیا برای برقرار تجارت آزاد با این کشور است. این یکی از نخستین مذاکرات از این دست در پی رای به برگزیت است.

وی در شهر هنگژو گفت: «‌ما در حال دستیابی به توافق‌های تجارت آزاد با بریتانیا هستیم.»

وی همچنین افزود: «‌می و من متعهد به داشتن توافق تجارت آزاد بوده و اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود ما قادر خواهیم بود تا از بازار‌های دو کشور استفاده کنیم.»

کد N1424218

وبگردی