آفتاب
مدیرکل بنیاد مسکن:

54 هزار واحد مسکونی مناطق روستایی گلستان نیاز به مقاوم سازی دارد

54 هزار واحد مسکونی مناطق روستایی گلستان نیاز به مقاوم سازی دارد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از نیاز به مقاوم سازی 54 هزار واحد مسکونی درمناطق روستایی این استان خبر داد و گفت: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی زمانی نژاد روز یکشنبه درجلسه شورای اداری شهرستان رامیان که باحضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع 203 هزار واحد مسکونی موجود در مناطق روستایی گلستان 124 هزار واحد آن نیاز به مقاوم سازی داشت که تاکنون 70 هزار واحد آن مقاوم سازی شده است.
وی با تاکید برضرورت استفاده روستائیان از تسهیلات بانکی با کارمزد پایین و بازپرداخت 15 ساله برای مقاوم سازی مسکن، گفت: سقف این تسهیلات برای زوجینی که اقدام به احداث یک واحد دو طبقه نمایند، 400 میلیون ریال خواهد بود.
زمانی نژاد اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی علاوه بر روستاها به شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت که شهرستان رامیان و شهرهای تابعه آن نیز مشمول آن می شوند، پرداخت می شود.
وی همچنین با اشاره به صدور 90 هزار جلد سند مالکیت ویژه واحدهای مسکونی و تجاری مناطق روستایی این استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان، گفت: از این تعداد، 11 هزار جلد سند برای مناطق روستایی رامیان صادر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با قدردانی از تلاش های دولت در اجرای طرح هادی در مناطق روستایی، ابراز داشت: این بنیاد برای 967 روستای این استان طرح هادی تهیه کرده است و هم اکنون عملیات اجرای این طرح ها در 470 روستا درحال انجام است.
زمانی نژاد گفت: از مجموع اجرای طرح هادی در 470 روستا، عملیات اجرایی مرحله اول این طرح ها در 144 روستا به پایان رسیده است و دربقیه روستاها نیز درحال انجام است.
وی به اجرای طرح هادی درمناطق روستایی رامیان اشاره کرد و افزود: ازمجموع 62 روستای این شهرستان طرح هادی در 30 روستا شروع شده که در 20 روستا مرحله نخست این طرح پایان یافته و برای اجرای طرح هادی در 10 روستای باقی مانده نیز به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
زمانی نژاد همچنین از اختصاص مقدار 10 هزار تن قیر یارانه ای به بنیاد مسکن درسال جاری خبر داد و تصریح کرد: این مقدار قیر تحولی بزرگ در آسفالت معابر روستاها ایجاد می کند به شرط اینکه دهیاران در یک سوم هزینه ها مشارکت داشته باشند.
شهرستان رامیان با افزون بر 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
کد N1424177

وبگردی