آفتاب
نماینده مردم قزوین در مجلس:

مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم ایجاد شوند

مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم ایجاد شوند

نماینده مردم قزوین در مجلس پیشنهاد کرد مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم که از روز دوازدهم شهریور شروع شده و تا پانزدهم ادامه خواهد داشت، در حال برگزاری است.

در این برنامه، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: درد مشترک بشر هزاره سوم، سرگشتگی شهروندانی است که اصالت خود و معنویت را از یاد برده اند و ثمره این فراموشی، بی تابی، جنگ و تنهایی انسان ها است. بازگشت به هویت اصلی کلید حل مشکلات ما به شمار می رود امروز باید چشمان جهان به راه ابریشم جدیدی گشوده شود، راهی که با تکیه بر اصالت شرقی، آفریننده مقتضیات روز دنیا باشد.

وی افزود: قزوین به عنوان شهری اصیل و تاریخی در این مسیر باید به جایگاه رفیع گذشته برگردد همان‌گونه که قرن ها پیش سرای سعدالسلطنه به عنوان بازاری بین المللی کانون توجه پویندگان جاده ابریشم بود. امروز نیز تلاش ما بر این استوار است تا با ارتقاء تمامی زیرساخت های اقتصادی اعم از راه های ارتباطی، جاده ای، ریلی، هوایی و توسعه فناوری های نوین گامی بلند برای ایجاد راه ابریشم جدید برداریم و جاده ای را که بیش از یک هزار و ۷۰۰ سال مهمترین شاه‌راه اقتصادی دنیا به شمار می رفت، در کنار یکدیگر احیا کنیم.

محمدی ادامه داد: به عنوان عضوی از مجلس آمادگی خود و مجلس را برای کمک به صلح جهانی و حرکت در مسیر توسعه پایدار اعلام می کنم و پیشنهاد می کنم مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم برای ارتقاء کیفیت زندگی شهری و کمک به توسعه و آبادانی و تقویت دیپلماسی عمومی برای تحقق صلح و آرامش تشکیل شود.

در ادامه این برنامه، لاروش، نماینده منطقه ای یونسکو در ایران گفت: سایتی داریم که به تبادل دانش میراث فرهنگی جاده ابریشم کمک می کند در این سایت دانش میراث فرهنگی این جاده تاریخی معرفی شده اند و فرصتی به وجود آورده تا افراد مختلف بتوانند تجربه های خود را به اشتراک بگذارند.

نماینده منطقه ای یونسکو در ایران افزود: برای ترویج گفتمان بین فرهنگی، فناوری های روز دنیا برای احیای جاده ابریشم مورد استفاده قرار می گیرند. شما نیز می‌توانید از این بستر اینترنتی برای تبادل فرهنگ استفاده کنید.

در حاشیه این برنامه، تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری قزوین و هیاتی از ترکیه به منظور احداث بازارچه ملل در راستای ترغیب و توسعه سرمایه گذاری به امضاء رسید.

کد N1423887

وبگردی