آفتاب
نماینده ولی فقیه در کردستان خبر داد:

تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی روحانیون در استان کردستان

تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی روحانیون در استان کردستان

سنندج – نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تلاش در راستای ارتقاء وضعیت معیشتی روحانیون در استان کردستان همواره در اولویت قرار داشته و برای توجه به این مهم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز شنبه در یادواره شهدای روحانی و گرامیداشت شهید ملا محمد محمودی و هفت شهید روحانی شهرستان بانه با تبریک آغاز ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: ماه ذی الحجه ماه پر برکتی است که اولین روز این ماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

وی به ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند که با خدا معامله کردند شهادت بالاترین خیر و پاداشی است که خداوند در دنیا به بندگان خاص خود عطا می کند زیرا شهدا همیشه زنده و تاثیرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش مهم و تاثیرگذار علما و روحانیون در جامعه و از ابعاد جهانی اشاره و تصریح کرد: در حدیث آمده است که مرکب قلم عالِم با خون شهیدی که در راه خدا می جنگد در روز قیامت وقتی با هم سنجیده می شود، مرکّب قلم عالِمان سنگین‌تر بوده و بسیار ارزشمند است.

وی به شخصیت روحانی شهید ماموستا شیخ‌الاسلام اشاره کرد و گفت: شیخ الشهدای روحانی کردستان شهید شیخ الاسلام است که شخصیتی فاضل و دانشمندی آشنا با علوم روز بود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: عالم روحانی مرحوم مجتهدی نیز همیشه مشتاق و در آرزوی شهادت بود که به آرزوی خود نرسید اما یاد او به عنوان یکی از پیشگامان و پرچمداران وحدت و تقریب به ثبت رسیده است.

وی از شهید ملا محمد محمودی به عنوان شخیصتی برجسته یاد کرد و گفت: برای شهادت شرایط و ویژگی های خاصی لازم است و آن انتخاب شدن است.

نماینده ولی فقیه در کردستان فراهم کردن شرایط معیشتی روحانیون را مهم دانست و تصریح کرد: در حد توان و در چهارچوب قانون، تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتن روحانیون و بهبود وضعیت معیشت آنها را پیگیری می‌کنیم تا فرصت ادامه تحصیل برای این قشر فراهم شود و آنها نیز باید در اجرای رسالات خاص خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی به جنایات و توطئه های دشمنان برای مقابله با اسلام و مسلمانان اشاره و گفت: دشمنان در پی ناآرامی و ایجاد مشکل برای مسلمانان هستند و این دشمنی در کلام خشن و خصمانه آنها دیده می شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی شهید ملا محمد محمودی اشاره کرد و افزود: این شهید والا مقام در یادداشت های خود عنوان کرده که نمی توانم در مقابل جنایات کومله و دمکرات ها سکوت کنم و این چنین بود که این شهید به خاطر عشق به معبود شهید شد.

وی تصریح کرد: روشنگری و دفاع از دین خدا وظیفه روحانیون است که وظیفه خطیر و با اهمیتی است و به همین دلیل دشمنان نسبت به عالمان دینی کینه دارند زیرا علما ماهیت آنها را روشن می کنند و خداوند می فرماید که اگر روشنگری عالمان دینی نباشد زمین را فساد می گیرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: تصریح کرد: امام خمینی(ره) که شهید ملا محمد محمودی در کتاب خود ایشان را متحول قرن نام برده‌اند باب جهاد و شهادت را برای اولیاء خاص خدا و کسانی که آرزوی شهادت داشتند باز کرد که این اهمیت فراوان و ارزش معنوی بیکرانی دارد.

کد N1422809

وبگردی