آفتاب

رئیس خانه احزاب: مؤتلفه تک‌روی نکند

رئیس خانه احزاب: مؤتلفه تک‌روی نکند

ایسنا نوشت: رئیس خانه احزاب ایران به خبر دعوت حزب مؤتلفه اسلامی از احزاب آسیایی برای حضور در کشور، واکنش نشان داد.

قدرتعلی حشمتیان در واکنش به خبر دعوت حزب مؤتلفه اسلامی از احزاب آسیایی برای حضور در ایران، اظهار کرد: حزب مؤتلفه یکی از ۱۸۶ حزب عضو خانه احزاب ایران است. در انتخابات سال گذشته هم دبیرکل این حزب، حضوری فعال داشت و به‌عنوان عضو علی‌البدل خانه احزاب هم انتخاب شد و بنابراین انتظار می‌رود که اعضای این حزب باسابقه که افراد متدین و قانونمندی هم هستند، به اساسنامه و آیین‌نامه‌های خانه احزاب نیز پایبند باشند.

وی افزود: خانه احزاب سال‌هاست که عضو رسمی مجمع احزاب آسیایی (ICCAP) است و بارها هیئت رئیسه این تشکل صنفی-سیاسی به اجلاس احزاب آسیایی دعوت شده‌اند و حزب مؤتلفه هم، مانند دیگر احزاب کشور حق دارد، عضو این مجمع شده باشد اما این کار دلیلی بر «تک‌روی» نمی‌شود که مؤتلفه، رأساً و بدون هماهنگی با خانه احزاب، احزاب آسیایی را به کشور دعوت کرده و اجلاسیه تشکیل دهد.

رئیس خانه احزاب ادامه داد: در اجلاس گذشته مجمع احزاب آسیایی نیز آقایان غفوری فرد و سجادی به نمایندگی از مؤتلفه و اینجانب و آقای میرعطایی هم به نمایندگی از خانه احزاب در کشور آذربایجان حضور داشته‌ایم و مؤتلفه با هماهنگی خانه احزاب اقدام به دعوت کرد و در زمان ریاست آقای غفوری فرد نیز، هماهنگی برای این دعوت وجود داشت اما در حال حاضر که ریاست به‌ ما محول شده‌است، دوستان بنای تک‌روی و ناسازگاری دارند.

حشمتیان گفت: مصرانه از وزرای محترم کشور و امور خارجه تقاضا می‌کنم که به سفرای خودمان در خارج از کشور و سفرای دیگر کشورها در ایران ابلاغ کنند که هرگونه دعوت از احزاب در داخل و خارج از کشور برابر مصوبات و اساسنامه خانه احزاب باید با هماهنگی خانه احزاب صورت پذیرد و از احزاب به‌ویژه حزب مؤتلفه هم می‌خواهم به این موضوع توجه داشته و از تک‌روی بپرهیزند.
29213

 

کد N1422401

وبگردی