آفتاب
ارائه گزارش مسئولان استانی و شهرستانی به فرستاده ویژه رئیس جمهوری /

مشکلات ناشی از توفان در مازندران تا ساعاتی دیگر رفع می شود

مشکلات ناشی از توفان در مازندران تا ساعاتی دیگر رفع می شود

ساری - ایرنا - مسئولان استان مازندران و فرمانداران شهرستان هایی که بیشترین خسارت را در توفان بامداد جمعه متحمل شدند ، عصر امروز شنبه گزارش آخرین فعالیت های صورت گرفته را به فرستاده ویژه رئیس جمهوری ارائه کردند .

نشست ستاد مدیریت بحران مازندران با حضور حسین فریدون و استاندار مازندران در فرمانداری شهرستان قائمشهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، استاندار مازندران در این نشست با تشریح تلاش های شبانه روزی ماموران دستگاههای خدمات رسان استان در شبانه روز گذشته ، گفت که مشکل آب و برق در بعضی روستاهای استان وجود دارد ولی تلاش های متمرکز شده تا این مشکلات هر چه زودتر رفع شود.
ربیع فلاح افزود : اولین قدم مدیران و ماموران عضو مدیریت بحران استان و شهرستان ها جلوگیری از افزایش آسیب ها بود که انجام شد و تا ساعاتی دیگر مشکل برق تمامی روستاهای مازندران برطرف خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه مشکل قطعی برق مناطق شهری توفان زده استان شب گذشته برطرف شد ، گفت که بیشترین خسارت به واحدهای مسکونی در شهرستان قائمشهر وارد شده است .
** خاموشی در 10 درصد روستاهای توفان زده
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندان هم در این نشست با اشاره به وجود یک میلیون و 200 هزار مشترک برق در استان گفت که 10 درصد روستاهای استان هم اکنون با مشکل قطعی برق مواجه هستند .
علی اصغر احمدی افزود : هم اکنون 12 درصد از 150 هزار مشترک برق در شهرستان قائمشهر قطعی برق دارند.
وی از حضور 27 گروه علمیاتی پیمانکاران برق استان های همجوار برای رفع مشکلات مناطق توفان زده مازندران خبر داد و گفت که هم اکنون بخش عمده ای از مشکلات رفع شده و تلاش ها نیز همچنان ادامه دارد .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به قطع آب 881 روستای استان اشاره کرد و افزود : آبرسانی به 131 روستا با تانکر انجام می شود .
** قطعی شبکه مخابرانی 193 سایت
مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران هم از خسارت دیدن 193 سایت مخابراتی استان بر اثر توفان بامداد جمعه خبر داد و گفت که بیشتر این این سایت ها در شهرستان ها بابل ، آمل ، قائمشهر و ایزد شهر شهرستان نور مستقر هستند.
سید محمد جواد موسوی افزود : 99 مرکز تلفن ثابت مازندران هم براثر توفان با قطعی مواجه شدند که 9 مورد در شهرستان قائمشهر بود .
** توزیع 10 تن نایلون
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز گفت که توفان بامداد جمعه 13 شهرستان و 136 روستای استان را متاثر کرد.
مجتبی اکبری افزود : تاکنون به یکهزار و 479 خانوار حادثه دیده امدادرسانی شده است .
وی گفت که هلال احمر مازندران برای امدادرسانی 51 تیم امدادگر را به کار گرفته و 10 تن نایلون میان خانوارهایی توزیع کرد که سقف منازلشان 10 تا 30 درصد تخریب شده بود.
او افزود : این نایلون ها از استان های البرز و سمنان برای ترمیم سقف منازل شهروندان مازندرانی به این استان آورده شد .
** سقوط درختان فرسوده ، علت قطعی برق قائمشهر
فرماندار قائمشهر هم از سقوط بیش از یکصد اصله درخت فرسوده و تنومند داخل شهر و افتادن بدنه و شاخه های آنها بر روی ترانس و سیم های برق به عنوان مهم ترین علت قطعی برق در این منطقه یاد کرد.
مهدی محمدی گفت : قطعی برق سبب شد تا امدادرسانی و به حالت عادی برگرداندن وضعیت با مشکل مواجه شود.
وی توضیح داد : بر اثر قطعی برق ، امدادرسانان نتوانستند دستگاه پمپاژ را برای خارج کردن آب از منازل و معابر به کار بگیرند .
بر اساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران ، توفان دیروز برق 70 درصد از مشترکان شهرستان های قائمشهر و آمل و 10 درصد مشترکان شهرستان بابل را قطع کرد .
فرماندار قائمشهر گفت : از دیروز تاکنون به خاطر قطع برق و فعالیت نداشتن نانوایی ها ، 15 هزار قرص نان به صورت رایگان میان مردم شهرستان توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون برق برخی روستاهای شهرستان قطع است ، وعده داد که تا پایان امروز این مشکل برطرف شود .
محمدی پرداخت تسهیلات با کارمزد پائین به خسارت دیدگان توفان را به عنوان یکی از برنامه های مسئولان شهرستان مطرح کرد .
** قطعی آب و برق ، مهم ترین مشکل بابل
فرماندار بابل هم در این نشست از قطعی آب و برق به عنوان مهم ترین مشکل این شهرستان نام برد و گفت که هم اکنون 75 روستای در 6 بخش شهرستان برق ندارند . محمد تقی عباسپور افزود : همچنین آب آشامیدنی 25 روستای بخش گتاب ، 36 روستا در بخش لاله آباد و یک روستای بخش بابلکنار هم اکنون قطع است و می بایست به سرعت در رفع این مشکلات اقدام شود .
** تخریب واحدهای مسکونی ، مشکل اصلی در سوادکوه شمالی
فرماندار سوادکوه شمالی هم در گزارش خود به فرستاده ویژه رئیس جمهوری از تخریب 350 واحد مسکونی روستاهای شهرستان از 10 تا 100درصد در توفان اخیر خبرداد .
محمدرضا منصوریان گفت که با تلاش های صورت گرفته آبگرفتگی و قطعی برق این مناطق برطرف شده است .
توفانی که بامداد جمعه مازندران را در نوردید بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر 13 شهرستان استان و حدود 200 روستا را متاثر کرد.
این توفان که سرعت آن بین 90 تا 110 کیلومتر بر ساعت برآورد شده ، به گفته مدیرکل هواشناسی مازندران دارای سرعت لحظه ای 130 کیلومتر در قائمشهر بود. فرستاده ویژه رئیس جمهوری صبح امروز به صورت سرزده وارد مازندران شد و در بدو ورود از مناطق خسارت دیده از توفان در شهرستان قائمشهر بازدید کرد. حسین فریدون همچنین پس از این بازدید در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور فرمانداران شهرستان هایی که بیشترین خسارت را دیدند و همچنین مدیران عضو این ستاد در فرمانداری قائمشهر شرکت کرد .
7334/2096/1654
کد N1422348

وبگردی