آفتاب

یک دست اندرکار بورس در خراسان: اوضاع بازار سرمایه مثبت است

یک دست اندرکار بورس در خراسان: اوضاع بازار سرمایه مثبت است

مشهد- ایرنا- یک دست اندرکار بورس در استان خراسان رضوی گفت: کلیت اوضاع بازار سرمایه در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی مثبت و رو به جلو است.

عباسعلی طوسیان روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: زمانی که برجام تصویب شد وضعیت بورس مدتی مثبت بود چون امید به این بود که این رویداد، اثرات مثبت در اقتصاد بگذارد اما این اثرگذاری مثبت در زمان کوتاهی دیده نشد که بخشی از آن منطقی بود.
وی اظهار کرد: در زمینه نقل و انتقالات بانکی هم کارشکنی هایی شد و برای کشورهای اروپایی این نگرانی پیش آمد که ممکن است در صورت داشتن روابط مالی با ایران برای آنها مشکل ایجاد شود که همین امر باعث شد توافقها به کندی به سرانجام برسد اما اینک مشغول اطمینان دادن به اروپایی ها هستیم که ارتباطات مالی خود را برقرار کنند.
مدیر سابق بورس کیش گفت: به نظر می رسد با وارد شدن قطعات برای خودروهایی که قرارداد آنها بسته شده است آرام آرام مشکلات رو به حل شدن است.
طوسیان با تاکید بر این که نمی توان انتظار تغییرات سریع داشت افزود: اقتصاد در حال بازگشت به شرایط مساعد است و بازار بورس خراسان رضوی و خراسان شمالی هم از این وضعیت بهره مند می گردد.
وی اظهار کرد: سیاستهای نادرست گذشته در زمینه حجم پول و نرخ ارز اثراتی در اقتصاد ما برجای گذاشته که نباید انتظار داشت این مشکلات به زودی حل شود.
وی گفت: پس از برجام، در مقاطعی بازار بورس اوراق بهادار در گروههای خاصی مثبت و بعد دوباره به وضعیت پیشین بازگشت اما هم اکنون حجم معاملات بورس کاهش پیدا کرده که نشان می دهد فروشنده سهام وجود ندارد.
طوسیان افزود: هم اکنون بازار سهام خراسان رضوی و خراسان شمالی برخی روزها مثبت و برخی روزها منفی است و دلیلش این است که در گروههای مختلف جا به جایی صورت می گیرد و پول جدید وارد بازار بورس نمی شود.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به طور کلی شرایط بورس خراسان رضوی و خراسان شمالی نه خیلی مناسب است و نه خیلی بد و با توجه به این که به نیمه آخر سال و پاییز نزدیک می شویم و دولت هم رسیدن به رشد پنج درصدی را هدف گذاری کرده است، گروههایی در بازار هستند که اگر بخواهند می توانند این میزان رشد را تامین کنند.
وی گفت: پیش بینی می شود گروه خودرویی ها می توانند دو درصد از پنج درصد رشد اقتصاد ملی را به خود اختصاص دهند ضمن اینکه قراردادهایی که با کشورهای اروپایی بسته شده نیز آرام آرام در حال به نتیجه رسیدن است.
وی افزود: به نظر می رسد در نیمه دوم سال، رشد خوبی در بازار سرمایه اتفاق بیفتد.
1922 / 6053
کد N1422346

وبگردی