آفتاب

برنامه ریزی هواداران ایرانی برای تشویق تیم ملی فوتبال در چین

برنامه ریزی هواداران ایرانی برای تشویق تیم ملی فوتبال در چین

شن یانگ - ایرنا - فرستاده سفیر ایران در چین برای استقبال از تیم ملی از برنامه ریزی برای حضور ایرانی ها در ورزشگاه المپیک «شن یانگ» برای تشویق تیم ملی در بازی روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، با هماهنگی سفارت ایران در چین، قرار است اقلام فرهنگی از جمله پرچم ایران و ادوات تشویق مانند طبل فراهم شود و پیش بینی می شود 200 ایرانی از شهرهای پکن و شانگهای به شن یانگ برای تماشای دیدار تیم ملی ایران سفر کنند.
ورزشگاه المپیک شهر شن یانگ 60 هزار نفر ظرفیت دارد و به گزارش رسانه ها محلی این شهر برای دیدار روز سه شنبه ظرفیت ورزشگاه تکمیل خواهد شد.
این ورزشگاه در سال 2007 ساخته شد و برای برگزاری برخی از مسابقات فوتبال بازیهای المپیک تابستانی سال 2008 مورد استفاده قرار گرفت.
ورزشگاه المپیک، استادیوم اختصاصی تیم شنیانگ دونجین از تیمهای حاضر در رقابتهای دسته دوم لیگ چین است.
از نکات جالب دیگر شهر شن یانگ می توان به رطوبت بالای این شهر اشاره کرد که در حال حاضر رطوبت 65 درصدی دارد و این میزان بیش از دو برابر رطوبت دمای فعلی تهران است. رطوبت دما در این شهر در برخی ساعات به نزدیک 90 درصد نیز می رسد.
دو چینی هوادار تیم ملی ایران از زمان ورود تیم فوتبال کشورمان به فرودگاه شهر تا مقابل هتل تیم ملی ایران را همراهی می کردند. این دو با در دست داشتن لباس تیم ایران و همچنین تصاویری از تک تک بازیکنان تیم ملی با اعضای تیم عکس یادگاری گرفتند.
ملی پوشان فوتبال ایران که شب گذشته ساعت ٢٢:٢٠ با هواپیمای اختصاصی شرکت هواپیمایی آسمان راهی چین شده بودند، ساعت ٥:٣٠ صبح به وقت تهران و ٩ به وقت محلی وارد فرودگاه شهر شن یانگ شدند.
ملی پوشان پس از انجام مراحل ورود به خاک چین و دریافت چمدان های خود که نزدیک به ٤٥ دقیقه به طول انجامید با یک دستگاه اتوبوس راهی هتل محل اقامت خود شدند.
ابوالفضل علمایی فرستاده ویژه سفیر ایران در چین هم هنگام ورود تیم ملی به استقبال اعضای تیم ایران آمد.
ترافیک و برج های بلند مانند سایر شهرهای چین ویژگی اصلی این شهر مرزی با کره شمالی است.
هنگام ورود تیم ملی ایران دمای هوا در شن یانگ ١٩ درجه سانتیگراد بود اما رطوبت این شهر بسیار بالاست.
بنابر این گزارش، 25 نفر از ملی پوشان همراه با کادر فنی پس از ورود به شهر شن یانگ در هتل «کم پینسکی» kempinski اسکان داده شدند.
بر اساس اعلام کادر فنی یک جلسه تمرین در عصر امروز پیش بینی شده بود که به دلیل بارش شدید باران که هم اکنون نیز ادامه دارد، این تمرین لغو شد و به همین خاطر کادر فنی ترجیح داد تمرینات سبک تیم را در سالن ورزشی هتل محل اقامت در دستور کار قرار دهد.
قرار است این تمرین راس ساعت 17 به وقت محلی در این مکان برگزار شود.
ملی پوشان کشورمان به منظور کسب آمادگی بیشتر دو جلسه تمرین دیگر را طی روزهای یکشنبه و دوشنبه که به احتمال زیاد بعدازظهر برگزار خواهد شد در دستور کار دارند که تمرین عصر روز دوشنبه در ورزشکاه اصلی محل مسابقات خواهد بود.
قرار است خبرنگاران 15 دقیقه اول برای پوشش تصویری در تمرین حضور داشته باشند.
هواپیمای حامل ملی پوشان تا پایان بازی با تیم ملی چین در شهر شن یانگ خواهد ماند تا پس از این مسابقه اعضای تیم ملی را به ایران بازگرداند.
دیدار تیم های ملی ایران و چین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه روز سه شنبه 16 شهریور ماه ساعت 16 به وقت ایران برگزار می شود.
ورزشی 1597**1067** 1701
کد N1422045

وبگردی