آفتاب
مدیر عامل شرکت ملی نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

واگذاری آزادگان به توتال قطعی نیست/ ضریب بازیافت باید به 10 درصد برسد

واگذاری آزادگان به توتال قطعی نیست/ ضریب بازیافت باید به 10 درصد برسد

کاردر با بیان اینکه ضریب بازیافت مخزن در آزادگان را باید به 10 درصد برسانیم ، گفت: در توسعه میادین فقط تولید مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که باید ضریب بازیافت افزایش یافته و برای این منظور نیز تکنولوژی جدید لازم داریم.

علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر این که میدان آزادگان کم ریسک است و نباید به شرکت‌های خارجی واگذار شود، گفت: اتفاقا ما در میدان آزادگان بحث جدی داریم برخی تصور می‌کنند همین که به تولید برسیم کافی است در حالی که ما در میدان‌هایی مثل سروش و نوروز فقط از 5 درصد مخزن و در آزادگان فقط از 7 درصد مخزن می‌توانیم استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین باید تکنولوژی وارد شود تا ضریب بازیافت بالا برود، اگر تصور کنیم که خودمان می‌توانیم تولید کنیم و استفاده 7 درصدی از مخزن رقم خوبی است سخن تکنینکی‌ نگفته‌ایم.

کاردر با بیان اینکه بحث اصلی ما در میادین افزایش ضریب بازیافت است ، تصریح کرد: می‌گویند که در آزادگان خودمان در حال کار هستیم و دکل‌ها هم که در حال حفاری هستند؛ ولی واقعیت این است که ضریب بازیافت 7 درصدی کافی نیست و ما برای توسعه مخزن تکنولوژی کافی در اختیار نداریم.

وی یادآور شد: ما تکنولوژی جدید لازم داریم تا بتوانیم ضریب بازیافت را به 10 درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره واگذاری میدان آزادگان به توتال فرانسه نیز گفت: هنوز واگذاری این میدان به شرکت توتال قطعی نشده است.

کد N1421515

وبگردی