آفتاب

حمایت فارابی از فیلم اولی‌ها ادامه دارد

حمایت فارابی از فیلم اولی‌ها ادامه دارد

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از پشت صحنه فیلم سینمایی «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق بازدید کرد و در این دیدار به تدوام حمایت فارابی از فیلم‌اولی‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا تابش به همراه مسعود احمدیان معاون فرهنگی بنیاد بامداد جمعه دوازدهم شهريور از پشت صحنه این فیلم در لوکیشنی واقع در خیابان فیروزمنش منطقه اقدسیه دیدن کرد.

مدیرعامل بنیاد در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای گروه تولید این اثر گفت: در راستای سیاست های حمایتی شورای راهبری و سیاست گذاری سینمای کودک و نوجوان که بنده نیز عضوی از آن هستم برای عرض خسته نباشید به تهیه کننده، کارگردان و دیگر عوامل این فیلم سینمایی که با خلاقیت و هنر آفرینی خود حیات دوباره ای در کنار دیگر سازندگان این نوع آثار به تولید سینمای کودک و نوجوان بخشیده اند سر صحنه حاضر شدم.

تابش گفت: تولید فیلم هاي كودك و نوجوان و خانوادگی یکی از ضرورت های جامعه امروز ایران تلقی می شود که می تواند علاوه بر جنبه سرگرمي، ارتباط سازنده و همدلانه ای را با مخاطب رقم بزند. در سال جاري توليد اين ژانر سينمايي احيا شد و اميدواريم فیلمسازان موفق سینمای کودک و نوجوان برای ساخت اين آثار تشویق شوند.

تابش در ادامه گفت: امسال نيز همانند سال گذشته بنياد فارابي از فيلم اولي‌ها حمايت مي‌كند و خوشبختانه در ميان آثار اين كارگردانان، فيلم هاي كودك و دفاع مقدس نيز هست.

او افزود: امیدوارم در آینده ای نه چندان دور با توجه به پتانسیلی که در این زمینه وجود دارد شاهد رشد و شکوفایی مجدد این ژانر در سینمای نجیب ایران باشیم.

«شکلاتی» در حوزه کودک و خانواده تولید می شود و ساخت ترانه ها و موسیقی این فیلم را هم بهنام ابطحی به عهده خواهد داشت.

در این فیلم ﺷﺒﻨﻢ ﻣﻘﺪﻣﯽ، ﻧﺎﺻﺮ ھﺎﺷﻤﯽ، ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ھﺪاﯾﺘﯽ، ارژﻧﮓ اﻣﯿﺮﻓﻀﻠﯽ، ﻋﻠﯽ ﻣﺴﻌﻮدی، ﻓﺮزﯾﻦ ﻣﺤﺪث، ﭘﺮﯾﺴﺎ رﺿﺎﯾﯽ، ﺟﻮاد ﺟﻮﯾﻨﺪه، ﺑﺎ ھﻨﺮﻣﻨﺪی ﺷﮭﺮه ﻟﺮﺳﺘﺎﻧﯽ و دارﯾﻮش اﺳﺪ زاده و همچنین ﺑﺎزﯾﮕﺮان ﮐﻮدک: ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ﺷﯿﺮﺧﺎﻧﻠﻮ، آﯾﻠﯽ اﺣﻤﺪی، ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻠﻮﮐﺎت، ﺳﺎﻣﺎن ﻣﯿﺮﺣﺴﯿﻨﯽ، ﺷﮭﺎب ﺷﯿﺮ ﻣﺮدی و ھﻤﺮاز اﮐﺒﺮی نقش آفرینی می کنند.

نگارش فیلمنامه این اثر پر بازیگر حدود ٢ سال به طول انجامیده و با توجه به تمامي ابعاد و خواسته هاي مختلف مخاطبين در دهه ٩٠ حدوداً پنج بار فيلمنامه بازنويسي شده است.

اولین نمایش این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم کودک اصفهان خواهد بود.

سهيل موفق كار حرفه اي خود را از سال ١٣٧٢ با بازيگري در سريالهاي تلويزيوني آغاز و از اوايل دهه ٨٠ بعنوان تهيه كننده ، كارگردان و بازيگر سريالهايي نظير شهرك ترافيك، محله تهرونيا و... با تلويزيون همكاري نمود. آخرين اثر او فيلم تلويزيوني "مسابقه ازدواج" در مقام كارگردان بوده كه در جشنواره نوروزي سيما كانديد بهترين كارگرداني شد.

عوامل فیلم عبارتند از:
ﮐﺎرﮔﺮدان: ﺳﮭﯿﻞ ﻣﻮﻓﻖ، ﻣﺪﯾﺮ ﻓﯿﻠمبرداری: ﮐﻮھﯿﺎر ﮐﻼری، ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎن: ﮐﺮﯾﻢ ﺧﻮدﺳﯿﺎﻧﯽ، حمزه صالحی، ﺑﺎزﻧﻮﯾﺴﯽ ﻧﮭﺎﯾﯽ: ﻧﺴﯿﻢ ﻋﺮب اﻣﯿﺮی، ﺳﻌﯿﺪ ﺟﻼﻟﯽ، ﺗﺪوﯾﻦ: ﻣﮭﺪی ﺣﺴﯿﻨﯽ‌وﻧﺪ، طﺮاح ﺻﺤنه و ﻟﺒﺎس: ﻣﺤﺴﻦ ﻏﻼﻣﯽ، طﺮاح ﮔﺮﯾﻢ: ﻣﺤﺴﻦ دارﺳﻨﺞ، دﺳﺘﯿﺎر اول ﮐﺎرﮔﺮدان: رﺿﺎ ﺑﺨﺘﯿﺎری ﻧﯿﮏ، ﻣﺪﯾﺮ ﺗﻮﻟﯿﺪ: اﺻﻼن ﻣﺮﺗﻀﺎﯾﯽ، ﺑﺮﻧﺎﻣه‌رﯾﺰ: ﻣﺠﺘﺒﯽ ﺧﺎدم‌زاده، ﺻﺪاﺑﺮدار: ﻣﺤﻤﺪ ﮐﯿﺎن ارﺛﯽ، آھﻨﮕﺴﺎز: ﺑﮭﻨﺎم اﺑﻄﺤﯽ، ﻣﻨﺸﯽ ﺻﺤﻨه: ﻏﺰل رﺷﯿﺪی، دﺳﺘﯿﺎران ﮐﺎرﮔﺮدان: ﻧﺪا ﻗﺎﺳﻤﯽ، ﻧﻮﺷﯿﻦ طﮭﻤﺎﺳﺒﯽ، ﺟﻠﻮه‌ھﺎی وﯾﮋه ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮی: اﻣﯿﺮ وﻟﯿﺨﺎﻧﯽ، رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ: ﺑﯿﺘﺎ ﻣﻮﺳﻮی، ﻣﺠﺮی طﺮح: ﻋﻠﯽ اﺷﮑﺎن، ﺗﮭﯿه‌ﮐﻨﻨﺪه:اﯾﺮج ﻣﺤﻤﺪی.

5858

کد N1421209

وبگردی