آفتاب
در گفت وگو با ایرنا

پژوهشگر فلسطینی:انتقاد آمریکا از سیاست شهرک سازی اسرائیل، تبلیغات رسانه ای است

پژوهشگر فلسطینی:انتقاد آمریکا از سیاست شهرک سازی اسرائیل، تبلیغات رسانه ای است

رام الله – ایرنا – «خالد معالی»پژوهشگر فلسطینی، انتقادهای گاه و بیگاه آمریکا از سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی را بی اهمیت ، تبلیغات رسانه ای و برای مصرف داخلی و رفع سرزنش ها از واشنگتن دانست.

این متخصص امور شهرک سازی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد که انتقادهای آمریکا هیچ تاثیری بر حمایت های روزافزون و نامحدود آن از رژیم صهیونیستی و سیاست های نژادپرستانه و زیاده خواهانه این رژیم ندارد.
معالی خاطرنشان کرد که توطئه های پی درپی رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها مجتمع مسکونی برای صهیونیست ها در کرانه باختری و توسعه آنها در خاک فلسطین به هیچ وجه رژیم اشغالگر صهیونیستی را در این مناطق صاحب حق نخواهد کرد.
وی گفت: قانون بین الملل تصریح کرده که ساخت و سازهای اسرائیل در سرزمین های اشغالی 1967 غیرقانونی است و بر همین اساس قانونی جلوه دادن شهرک سازی ها در این سرزمین باطل می باشد.
پژوهشگر فلسطینی افزود: طبق قوانین بین المللی، رژیم صهیونیستی اقدام به دزدی و غصب زمین های فلسطینی ها کرده است و بلندپروازی های استعمارگرانه به آن حق مالکیت آنها و تحمیل واقعیت های جدید استعماری مانند یهودی سازی را نمی دهد.
معالی در پاسخ به سوالی حمله های مکرر برخی دولت های عربی علیه مبارزهای ملت فلسطین و مجرمانه جلوه دادن آن را محکوم کرده و این اقدام را در خدمت سیاست های منطقه ای دانست.
این متخصص امور شهرک سازی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: به موجب قانون بین المللی، ملت فلسطین حق دارد از هر راه ممکن در برابر اشغالگری مقاومت کند و بر همین اساس ما از همه گروه های فعال در این زمینه می خواهیم از این فرصت استفاده کرده و دائره مبارزه علیه رژیم صهیونیستی را گسترش دهند.
وی تصریح کرد:مقاومت مردمی تاکنون در برخی مناطق کرانه باختری نتوانسته مانع اسکان شهرک نشینان صهیونیست در مجتمع های مسکونی شود همچنانکه مانع از ساخت این مجتمع ها نشده است، بنابراین معتقدیم مقاومت مردمی باید توسعه پیدا کند تا بتوان جلوی ادامه تجاوزها و سیاست یهودی سازی رژیم صهیونیستی را گرفت اما متاسفانه برخی عرب ها و مسلمانان همچنان نظاره گر ظلم های اسرائیل هستند و هیچ اقدامی انجام نمی دهند.
کمیته ویژه ای در رژیم صهیونیستی مقرر کرده است تا 280 واحد مسکونی دیگر برای صهیونیست ها مجوز ساخت دریافت کنند وعلاوه بر آن شورای عالی برنامه ریزی مدیریت شهری این رژیم هم ساخت 550 واحد مسکونی دیگر را در کرانه باختری و قدس به تصویب رسانده است.
کابینه رژیم صهیونیستی به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و « اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم ساخت 250 واحد مسکونی جدید را در شهرک صهیونیست نشین الکناه در استان سلفیت، و 200 واحد مسکونی در دو شهرک بیت اریه و عوفریم واقع در شمال و وسط کرانه باختری و نیز 20 واحد در شهرک جعفات زئیف را تصویب کرده است.
خاورم*387*390* 1324
کد N1420474

وبگردی