آفتاب

همایش در موزه ملی ایران

همایش در موزه ملی ایران

همشهری‌آنلاین: همایش کوروش بزرگ آبان ۹۵ در موزه ملی ایران با حضور جمعی از چهره‌های دانشگاهی در عرصه تاریخ و فرهنگ ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از دبیرخانه این همایش، در این گردهمایی فرهنگی علمی که پنجم آبان در موزه‌ ملی ایران برگزار می‌شود استادانی صاحب‌نام هیأت داوری آن را تشکیل داده‌اند.

این همایش در ده محور: ۱٫ کورش در تاریخ؛ ۲٫ کورش و هویت ایرانی؛ ۳٫ کورش در اساطیر؛ ۴٫ کورش و ادیان؛ ۵٫ کورش در تاریخ‌نگاری معاصر؛ ۶٫ کورش و حقوق اقوام؛ ۷٫ کورش و ذوالقرنین؛ ۸٫ کورش و سرشت فرمانروایی در ایران؛ ۹٫ کورش و مدارا، صلح و فرهنگِ آشتی؛ و ۱۰٫ کورش و باستان‌شناسی و هنر هخامنشی، برگزار خواهد شد که علاقه مندان با ارسال مقاله به دبیرخانه همایش می‌توانند آثار خود را به داوری گذاشته و در صورت انتخاب در همایش ارایه یا در کتاب مخصوص همایش منتشر سازند.

این همایش از سوی  انجمن فرهنگی افراز و با یاری نهادهایی چون «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «موزه‌ملی ایران»، «انجمن جامعه‌شناسی ایران»، «انجمن علوم سیاسی ایران»، «انجمن مطالعات صلح»، «انجمن ایرانی تاریخ» و «خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی» برگزار خواهد شد.

 پیش از برگزاری همایش پیش‌نشست‌های تخصصی با دیگر نهادهای همکار  برگزار خواهد شد.

کد N1420181

وبگردی