آفتاب

بازدید قائم مقام وزیر بهداشت از مراکز بهداشتی درمانی مراغه

بازدید قائم مقام وزیر بهداشت از مراکز بهداشتی درمانی مراغه

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر بهداشت در بازدید از مراکز بهداشتی، درمانی و طرح های در حال اجرای دانشکده علوم پزشکی مراغه تاکید کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی مناسب در مراکز درمانی و تشخیصی، مردم با خیال راحت از آنها استفاده کنند و به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه نکنند.

به گزارش ایرنا به نقل از وبدا، «ایرج حریرچی» در سفر خود به شهرستان مراغه از بخش های مختلف بیمارستان های تحت نظر دانشکده علوم پزشکی مراغه به صورت سرزده بازدید و کیفیت و نحوه ارائه خدمات درمانی در این مراکز را مورد ارزیابی قرار داد.
قائم مقام وزیر بهداشت در این بازدید روند اجرای بسته های طرح تحول نظام سلامت مانند کاهش فرانشیز و ارتقای کیفیت هتلینگ در بخش های بستری و اورژانس این بیمارستان ها را مورد بررسی قرار داد.
از دیگر برنامه های سفر حریرچی، نظارت بر پروژه های در حال ساخت در دانشکده علوم پزشکی مراغه، بازدید از پروژه احداث بلوک زایمانی و بخش مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان شهید بهشتی مراغه بود که وی بر لزوم تسریع در روند اجرای این پروژه ها تاکید کرد.
حریرچی همچنین از روند احداث مرکز جامع شیمی درمانی در محوطه بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه دیدن کرد و گفت: این مرکز خیرساز از پروژه های بسیار مهم در حال احداث در منطقه است که با تکمیل آن تمامی بیماران سرطانی جنوب استان پوشش داده خواهند شد.
قائم مقام وزیر بهداشت در بازدید خود از پروژه توسعه اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع)، با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت خدمات پیش بیمارستانی، اظهار امیدواری کرد تا با تکمیل این پروژه و افزایش فضای فیزیکی و نیروی انسانی رسیدگی به مردم مطابق استانداردهای علمی صورت گیرد.
حریرچی همچنین از ساختمان در حال احداث کلینیک تخصصی دانشکده علوم پزشکی مراغه بازدید کرد.
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه روند ارجاع بیماران جراحی به مرکز استان باید کاهش یابد، گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی مناسب در مراکز درمانی و تشخیصی، مردم با خیال راحت از آنها استفاده کنند و به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه نکنند.
حریرچی در ادامه سفر خود به مراغه با حضور در برخی مراکز بهداشتی از نزدیک در جریان اجرای برنامه های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت قرار گفت و نحوه اجرای برنامه PHC شهری، اجرای برنامه ایراپن و همچنین دیگر شاخص های بهداشتی را مورد ارزیابی قرار داد و نقش دانشکده علوم پزشکی در توسعه بخش بهداشت منطقه را مهم قلمداد کرد.
شبد**1953** 3404
کد N1420090

وبگردی