آفتاب

روسیه: مانع آفرینی توسعه روابط تهران و مسکو را متوقف نمی کند

روسیه: مانع آفرینی توسعه روابط تهران و مسکو را متوقف نمی کند

مسکو - ایرنا - سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات با همتایان ایرانی خود اعلام کرد: اجرای برنامه توسعه روابط تهران و مسکو حتمی است و هیچ مانعی نمی تواند این روند را مختل کند.

به گزارش ایرنا، ریابکوف نماینده ارشد روسیه در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 و عضو کمیسیون مشترک روند اجرای برجام روز چهارشنبه در مذاکره با عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزارت خارجه در تهران، روند اجرای برجام و همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف را بررسی کرد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز پنجشنبه به نقل ریابکوف نوشت: اقدام برای محدود کردن همکاری های ایران و روسیه نتیجه ای نخواهد داد و مناسبات دو جانبه در عرصه های مختلف رو به توسعه می باشد.
وی همچنین در باره مذاکرات تهران نیز اظهار کرد: ایران و روسیه تاکید کردند که اهمیت پایداری روند اجرای برجام، ضامن رعایت کامل تعهدهای تمامی طرف ها در چارچوب این سند است.
ریابکوف پیش از این نیز از مانع تراشی های غرب به ویژه آمریکا برای آغاز روند همکاری های اقتصادی، تجاری و مالی عادی با تهران حتی با وجود رفع تحریم ها انتقاد کرده بود.
وی چندی پیش تاکید کرد: ایران منصفانه یادآوری می کند که با وجود توافق ها انجام شده، همکاری های مالی و تجاری با تهران شتاب لازم را ندارد و در این زمینه از واشنگتن و اتحادیه اروپا انتقاد می شود که در روند کاری خود نواقصی دارند.
اروپام 391 ** 1516
کد N1419990

وبگردی