آفتاب
در مرداد ماه امسال انجام شد

صادرات بیش از یک میلیون دلار کالا از منطقه آزاد چابهار

صادرات بیش از یک میلیون دلار کالا از منطقه آزاد چابهار

چابهار- ایرنا- رئیس هیات مدیر و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: صادرات اقلام و محصولات تولیدی واحدهای مستقر در این منطقه به خارج از کشور و سرزمین اصلی در مرداد امسال افزون بر یک میلیون دلار بوده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، عبدالرحیم کردی اظهار کرد: در مجموع بیش از50 میلیون دلار کالا تنها در مرداد امسال از طریق این منطقه آزاد وارد و صادر شده است.
وی افزود: وسایط نقلیه موتوری، مواد اولیه برای مصارف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه و کالاهای تولیدی از جمله صادرات و واردات انجام شده در ماه مرداد بوده است.
وی ادامه داد: واردات کالاهای تجاری به سرزمین اصلی مصوب هیات وزیران بیش از 24 میلیون دلار و واردات کالا به محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 17 میلیون دلار بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار واردات کالای تجاری بند 'ج' شامل کالاهایی که سود بازرگانی آنها بالای یک درصد، برای هر اظهارنامه مصوب هیات وزیران بیش از 40میلیون دلار، واردات مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه بیش از سه میلیون دلار، واردات وسایط نقلیه موتوری بیش از یک میلیون دلار و واردات مواد اولیه برای مصارف واحدهای بازسازی کننده را بیش از یک میلیون دلار عنوان کرد.
منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در زمینی به گستره 140 کیلومترمربع و در 9 پیکره تجاری، کارگاهی، مسکونی، صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک، روستای تیس و جنگلی در هفتم شهریور سال 1372 از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب و اوایل سال 1373 آغاز به کار کرد.
سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اهداف انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، ارتباط فعال با ابزارهای جهانی و منطقه ای، تولیدات و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی شکل گرفته است.
3043 / 6081 /1138/1596
کد N1419906

وبگردی