آفتاب

وزیر ارتباطات: شرایط گسترش همکاری ایران و کره جنوبی در بخش فناوری ارتباطات فراهم است

وزیر ارتباطات: شرایط گسترش همکاری ایران و کره جنوبی در بخش فناوری ارتباطات فراهم است

پکن - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با توجه به فضای پساتحریم شرایط خوبی برای گسترش همکاریها میان ایران و کره جنوبی در بخش ارتباطات و فناوری (ict) ایجاد شده و جمهوری اسلامی ایران آماده تبادل تجارب و دستاوردهای متقابل در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» که در راس هیاتی در کره جنوبی بسر می برد، این سخنان را روز پنجشنبه در جریان بازدید از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری مشترک شرکت سامسونگ و ملاقات با «کیم جی شین» رئیس این مرکز عنوان کرد.
وی با ابراز خرسندی از سفر اردیبهشت ماه سالجاری خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران، به توافقات بدست آمده در این سفر اشاره کرد و یادآور شد که زمینه های توسعه همکاریهای مشترک دو کشور در حوزه «آی.سی.تی» از هر نظر فراهم است.
واعظی با اشاره به گستردگی بازار ایران و کشورهای همسایه، از آمادگی کشورمان برای سرمایه گذاری و تولید مشترک فناوری های جدید در حوزه «آی.سی.تی» و ایجاد مراکز تحقیقاتی و توسعه ایی خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تصریح کرد: با توجه به سابقه طولانی همکاریها در بخش ارتباطات و فناوری (ict) و شرکت های خصوصی دو کشور با توجه به فضای پساتحریم، زمینه های گسترده همکاری وجود دارد و ما مایلیم که شرکت های کره ای در زمینه انتقال تکنولوژی پیشرفته و بخصوص در زیرساخت های ارتباطی نقش موثرتر و فعالتری داشته باشند.
وی در عین حال تاکید کرد که این همکاریها در حوزه های بالادستی و دسترسی به همکاریهای اساسی سرمایه گذاری و تولید مشترک می بایست تغییر یابد.
رئیس مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری مشترک شرکت سامسونگ کره جنوبی نیز در این دیدار از نقش و تاثیرگذاری حوزه ict و تکنولوژیهای نوین در توسعه اجتماعی جامعه بشری سخن گفت و یادآور شد که به دلیل فقدان منابع طبیعی، کره جنوبی راهی جز توسعه و سرمایه گذاری این صنعت و بهبود زیرساخت های آن نداشته است.
«کیم جی شین» اضافه کرد: به همین دلیل حوزه ارتباطات نیازمندی اولیه توسعه جامعه کره جنوبی بوده و ما تلاش می کنیم سایر کشورهای دنیا را از دستاوردهای تکنولوژیک خود بهره مند سازیم و در این راستا آمادگی کامل داریم با جمهوری اسلامی ایران همکاریهای خود را گسترش دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری مشترک شرکت سامسونگ برای ارسال همزمان همراه با برگزاری مسابقات جهانی 2018 نسل پنجم موبایل خبر داد و تصریح کرد که این تکنولوژی می تواند انقلاب جدیدی در حوزه ارتباطات ایجاد نماید.
«شین» با ابراز خرسندی از دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از دستاوردهای این مرکز؛ از امضای سند بین مرکز پژوهشگاههای تحقیقاتی وزارت ارتباطات و شرکت سامسونگ به عنوان سنگ بنای همکاری های آتی نام برد.
همچنین در جریان این بازدید که با حضور مسئولان شرکت ها و حوزه های مختلف تخصصی وزارت ارتباطات، اپراتورهای ایرانی و شرکت مخابرات صورت گرفت، طرفین علاوه بر تبادل نظر در خصوص چارچوبهای همکاری مشترک و ظرفیت های بازار ایران، به توافقات اولیه دست یافتند.
گفتنی است، دیروز چهارشنبه نیز یک یادداشت تفاهم همکاری میان «چویی یانگ هی» وزیر اطلاع رسانی و علوم برنامه ریزی کره جنوبی و «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سئول به امضا رسید.
آساق**1597
کد N1419136

وبگردی