آفتاب

1600 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس 115 کشور اضافه شده است

1600 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس 115 کشور اضافه شده است

قزوین - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی دو سال گذشته 1600 دستگاه آمبولانس مدرن و پیشرفته به ناوگان اورژانس 115 کشور اضافه شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد حاجی آقاجانی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پایگاه اورژانس شهری مینودر قزوین به خبرنگاران گفت: اورژانس پیش بیمارستانی اهمیت زیادی در نجات جان بیماران داشته و انجام این مهم خوشبختانه در طرح تحول نظام سلامت نیز مورد توجه جدی دولت قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پیش از این سه هزار دستگاه آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور وجود داشت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت 1600 دستگاه جدید نیز در تیپ های مختلف و با امکانات بالا به این ناوگان اضافه شد، ادامه داد: با انجام این کار بیش از 50 درصد به ظرفیت ناوگان اورژانس زمینی کشور اضافه شده است.
آقاجانی ادامه داد: از این تعداد 32 دستگاه آمبولانس مدرن با امکانات پیشرفته و مجهز در بخش مراقبت های ویژه آی سی یو و قابل عبور از جاده های صعب العبور به استان قزوین تخصیص داده شده است.
به گفته وی، در اورژانس هوایی هم به مدد طرح تحول نظام سلامت تاکنون 21 پایگاه هوایی راه اندازی شده و تا پایان امسال 7 پایگاه جدید دیگر نیز در سطح کشور راه اندازی خواهد شد.
آقاجانی، هدف گذاری برنامه ششم توسعه را بر راه اندازی 44 پایگاه هوایی در کشور اعلام و یادآور شد: اورژانس هوایی تاکنون بیش از 4 هزار مصدوم را جا به جا کرده است.
وی در ادامه به تعداد تخت های ویژه بیمارستانی در کشور اشاره و افزود: سال گذشته 1700 تخت ویژه نوزادان، اطفال و بزرگسالان در کشور راه اندازی و امسال نیز 700 تخت جدید در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.
آقاجانی، راه اندازی و افزایش تعداد تخت های ویژه را گام بزرگی در جهت انجام مراقبت های حاد و ویژه برای بیماران بدحال و مصدوم دانست و گفت: خوشبختانه بخش آی سی یو قزوین بسیار مدرن و پیشرفته بوده و این مهم نشان دهنده تلاش جدی مسئولان استان برای رسیدگی به این نوع بیماران است اما همچنان نیازمند توجه ویژه به این استان هستیم.
وی، فرسودگی و قدیمی بودن بیمارستان ها و کمبود تخت را از مشکلات مهم استان قزوین اعلام و اضافه کرد: این استان از ظرفیت بالایی در حوزه نیروی انسانی برخوردار بوده اما زیرساخت های آن متاسفانه بسیار محدود است اما امیدواریم با حمایت های استانی و ملی بتوانیم در جهت بهبود فضاهای بیمارستانی به منظور رفع نیازمندی های مردم، گام های اساسی تری برداریم.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بازدید و افتتاح چند طرح درمانی به استان قزوین سفر کرده است.
7388/8054
کد N1418328

وبگردی