آفتاب

بخش دیالیز بیمارستان خارگ افتتاح شد

بخش دیالیز بیمارستان خارگ افتتاح شد

بوشهر- ایرنا- بخش دیالیز بیمارستان جزیره خارگ روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و امام جمعه خارگ مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مسئول واحد بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آیین افزود: این بخش با مساحت 140 مترمربع با کمک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و بهداشت ودرمان صنعت نفت خارگ احداث شده است.
دکترمحمد رضا صالحی افزود: یکی از مشکلات اهالی جزیره خارگ نبود تخت دیالیز دراین جزیره بود که با کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همکاری بهداشت ودرمان جزیره خارگ، این بخش مهم با دوتخت دیالیز افتتاح شد.
وی اضافه کرد: همچنین برای رفاه حال بیماران جزیره خارگ، بخش دیالیز بیمارستان صنعت نفت خارگ به خرید دو دستگاه دیالیز و یک دستگاه اسمزمعکوس به قیمت حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال اقدام کرده است.
صالحی اظهار کرد: هم اکنون جزیره خارگ 13 بیمار با مشکل کلیوی شدید دارد که پنج نفر ازاین بیماران درسال های اخیر پیوند شده و سایر بیماران نیز در بوشهر و گناوه دیالیز می شوند.
وی افزود: دراین زمینه زحمات محمد ابراهیمی مسئول انجمن بیماران کلیوی خارگ و همکاری بخشدار خارگ بسیار مؤثر و قابل تقدیر است.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر 20 هزار نفر جمعیت دارد و بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است.
6047/6043 /1539
کد N1418309

وبگردی