آفتاب

اف بی آی حدود 30 ایمیل هیلاری کلینتون در ارتباط با حملات بنغازی را بازیابی کرد

اف بی آی حدود 30 ایمیل هیلاری کلینتون در ارتباط با حملات بنغازی را بازیابی کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) موفق به بازیابی حدود 30 ایمیل از سِرور شخصی «هیلاری کلینتون» شده که ممکن است با حملات سال 2012 به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی ربط داشته باشد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ایمیل ها درمیان هزاران پست الکترونیکی بازیابی شده از سرور شخصی کلینتون قرار دارد که در نتیجه تحقیقات اخیر پلیس فدرال آمریکا، بدست آمده است.
به گفته وکلای دولتی، تعداد نامشخصی از این ایمیل ها شامل 55 هزار صفحه از ایمیل هایی که کلینتون قبلا ارائه داده بود، نمی شود. یکی از وکلای وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت که باید تا پایان ماه سپتامبر این ایمیل ها را بررسی کرده و قبل از انتشار آنها ایمیل هایی را که ممکن است محرمانه باشد، حذف کند.
کلینتون که موضوع استفاده از سرور شخصی اش دردوران ریاست وزارت خارجه به چالشی برای وی در رقابت های انتخاباتی بدل شده است، قبلا گفته بود که برخی از ایمیل های شخصی اش را که به مسئولیت رسمی اش ربطی نداشته پاک کرده است. با توجه به اینکه کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، جمهوری خواهان فشارها برای انتشار هر تعداد از اسناد مربوط به کلینتون را افزایش داده اند.
یکی از مقامات مجری قوانین در آمریکا، در مصاحبه جداگانه ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که انتظار می رود اف بی ای به زودی اسنادی را درباره نتایج تحقیقاتش با تمرکز بر احتمال سوء مدیریت کلینتون و مشاورانش در خصوص اسناد محرمانه دولتی منتشر کند.
وی که اجازه نداشت نامش را فاش کند، گفت این اسناد در چارچوب پاسخ اف بی آی به درخواست ها مطابق با قانون آزادی اطلاعات منتشر خواهند شد. هنوز زمان انتشار این مدارک و محتوای دقیق آنها مشخص نیست.
اف بی آی ماه جاری بخش هایی از تحقیقات خود را که یک سال به طول انجامید، در اختیار کنگره قرار داد. پلیس فدرال آمریکا همچنین چند روز قبل از اعلام تصمیم گیری برای پایان تحقیقاتش، ساعاتی را در مقر پلیس فدرال آمریکا با کلینتون مصاحبه کرد.
تارنمای افشاگر ویکی لیکس برای نخستین بار بیش از یکهزار و 258 ایمیل ارسالی و دریافتی هیلاری کلینتون را که مربوط به دوره ریاست وی بر وزارت امور خارجه این کشور بود، منتشر کرد. با تنگ تر شدن عرصه رقابت های انتخاباتی، موضوع ایمیل های کلینتون به دستاویزی برای حمله جمهوری خواهان بدل شده است.
«جیسون میلر» مشاور ارشد کمپین تبلیغاتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان، در واکنش به خبر بازیابی 30 ایمیل جدید کلینتون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ایمیل های بازیابی شده در ارتباط با حملات بنغازی در سرور شخصی کلینتون ابهامات بیشتری را درباره بیش از 30 هزار ایمیلی که وی عمدتا آنها را پاک کرده است، بر می انگیزد.
اروپام**9158**1485
کد N1417872

وبگردی