آفتاب
جمعی از کارگران و بازنشستگان ارج:

نگران سرنوشت ارج هستیم/ چوب لای چرخ این کارخانه گذاشتند

نگران سرنوشت ارج هستیم/ چوب لای چرخ این کارخانه گذاشتند

جمعی از کارگران و بازنشستگان ارج با ارسال نامه‌ای خطاب به مقامات عالی کشور، ضمن بیان نگرانی از شرایط فعلی این کارخانه قدیمی، خواستار رسیدگی مسئولین به اوضاع ارج شدند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارکران و بازنشستگان ارج با ارسال نامه ای خطاب به مقامات عالی کشور، از شرایط فعلی ارج ابراز نگرانی کردند.

در این نامه که رونوشت آن برای سران سه قوه، مسئولان ارشد دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است، کارگران خواستار رسیدگی مسئولین به مشکلات این کارخانه قدیمی و ارائه راه حل برای خروج از بحران شدند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده‌است:  همگی ما چه بازنشستگان و چه شاغلین بیکار شده و چه سهام داران نگران تعطیلی این مجموعه بزرگ و این سرمایه ملی می‌باشیم و در حیرتیم که چرا هیچکس به فکر نجات این کارخانه قدیمی نیست و احساس مسئولیت در بین مسئولین کمتر مشاهده می‌شود. و چرا همه سکوت کرده‌اند و نمی‌خواند باور کنند که قبل از اینکه عوامل مختلف گلوی این واحد صنعتی را شروع به فشردن کنند. دوران پررونقی را سپری کرده و برخود می‌بالید که هر خانواده ایرانی یک یا چند محصول تولیدی آن را در حال استفاده کردن هستند.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: ما به عنوان کسانی‌که عمر و جوانی خود را در این شرکت گذرانیده‌ایم اکنون نگران تعطیلی و سرنوشت این سرمایه ملی می‌باشیم و اعلام می‌داریم که برای حفظ این واحد بزرگ صنعتی حاضریم بدون هیچگونه چشم داشت و در احیا و زنده ماندن آن هر گونه کمک و همکاری لازم را خالصانه اهدا نمائیم. و بر همین باور هم دست نیاز به سوی شما مسئولین دراز می‌کنیم و یادآوری می‌کنیم که این کارخانه هم و سن و سال کارخانه‌های معتبر تولید لوازم خانگی اروپایی در رقابت با آنها دوران روبه رشدی را سپری نموده است به گونه‌ای که در بالاترین رقم تولیدی چهار صد هزار واحد تولیدی رکوردار بوده است. متاسفانه کم توجهی ها اکنون شرایطی را برای این مجموعه بزرگ فراهم نموده است که دیگر رمقی برای برپای ماندن آن نگذاشته است.

در ادامه کارگران با منحصر به فرد خواندن امکانات زیر بنایی کارخانه ارج و یادآوری اینکه طراحان اولیه دست‌کم برای فعالیت صد ساله کارخانه ارج برنامه ریزی کرده بودند؛ آمده است: به تدریج دست‌های آلوده و افکار تیره که چشم پیشرفت و ششکوفایی بیشتر صنایع مملکت را نداشتند چوب لای چرخ گذاشتن و شرایط را بدین جا رسانده که دیده می‌شود.

نویسندگان این نامه در خاتمه از مسئولان خواسته‌اند که به وضعیت این کارخانه که از سرمایه‌های ملی است رسیدگی کنند و یادآور شده‌اند: سخن آ‌خر ، شما مسئولین عزیز دلسوز نگذارید کارخانه ارج به عنوان یک میراث و سرمایه ملی دچار غارت و چپاول شده و کلنگ ویرانگر بر پیکر آن به جهت ساخت و ساز و برج‌سازی فرود آید که هر ضربه این کلنگ بر قلب تمامی کسانی است که ارجی هستند و دلسوز ارج.

کد N1417639

وبگردی