آفتاب

امضای 7قرارداد محرمانگی با شرکت های نفتی بین المللی

امضای 7قرارداد محرمانگی با شرکت های نفتی بین المللی

معاون وزیر نفت گفت: تاکنون هفت قرارداد محرمانگی با شرکت های نفتی بین المللی با هدف انجام مطالعات مربوط به میدان های نفتی امضا شده است.

«علی کاردر» امروز(سه شنبه) در نشست خبری در پاسخ به ایرنا درباره امضای قراردادهای محرمانگی با شرکت های نفتی بین المللی، افزود: این شرکت ها قرار است نتایج مربوط به مطالعات این میدان ها را در اختیار ما قرار دهند و تعهدی برای ما برای واگذاری توسعه میدان ها به این شرکت ها ایجاد نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت یادآورشد: در واقع شرکت ملی نفت از طریق امضای این قراردادها از خدمات مشاوره ای این شرکت ها برای مطالعه میدان ها استفاده می کند.
وی گفت: تاکنون با توتال فرانسه، پترومینا اندونزی، لوک اویل روسیه، زاروبژ نفت روسیه، او.ام.وی اتریش و وینترشال آلمان قراردادهای محرمانگی امضا شده است.

** مذاکره برای صادرات نفت عراق از مسیر ایران
مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره مذاکره ایران با عراق و اقلیم کردستان عراق برای صادرات نفت آنها از طریق ایران نیز گفت: مذاکراتی برای صادرات نفت خام این کشور انجام شده است و آنها علاقه مندی خود را نشان داده اند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه هنوز وارد جزئیات مذاکرات نشده ایم، افزود: باید شرایط را ارزیابی کنیم که اجرای این طرح چه منفعتی برای کشور دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده بازار صادراتی نفت عراق به شرق آسیاست و ایران نیز به آنجا صادرات دارد، باید بررسی کنیم اجرای این طرح، بازار صادراتی ما را تحت تاثیر قرار ندهد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: هنوز مشخص نشده است که انتقال نفت عراق و اقلیم کردستان عراق به صورت سواپ و یا ترانزیت باشد.
کد N1416449

وبگردی