آفتاب

قاضی‌پور از پاسخ‌های ربیعی قانع شد

قاضی‌پور از پاسخ‌های ربیعی قانع شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس از پاسخ‌های وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص انتصابات در شستا و عملکرد برخی مدیران این مجموعه اقتصادی قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نادر قاضی پور درجریان نشست علنی امروز مجلس از پاسخ‌های علی ربیعی ، وزیرکار درخصوص انتصابات در شستا و عملکرد برخی مدیران این مجموعه اقتصادی قانع شد.

در پایان نمایندگان سوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشده و سوال‌ وی برای بررسی در صحن علنی مورد رأی‌گیری قرار گرفت.

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز را برعهده داشت، پس از اعلام نماینده ارومیه مبنی بر قانع شدن از پاسخ‌های ربیعی، از دغدغه‌های نماینده ارومیه برای اقشار مختلف جامعه قدردانی کرد و گفت: وزیر کار نیز قول داده که نسبت به رفع این دغدغه‌ها اعلام و نتیجه را به نماینده ارومیه و کمیسیون مربوطه اعلام کند.

به گزارش ایلنا، جلیل مختار در ابتدای طرح سوال نادر قاضی‌پور از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی، از روند بررسی این سوال در کمیسیون اجتماعی گزارشی ارائه کرد و گفت: سوال نماینده مردم ارومیه در این خصوص است که چرا بعضی از شرکت‌های شستا و بازنشستگی در اثر بی‌لیاقتی مدیران انتصابی زیان‌ده شده‌اند؟

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: سوال فوق در جلسه مورخ ۱۹/۵/۱۳۹۵ این کمیسیون، با حضور وزیر و نماینده سوال کننده مطرح شد. در ابتدا نماینده ارومیه با اشاره به اهمیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و نقش بین نسلی آن، از وجود کاستی‌ها و نقایص مدیریتی حاکم بر آن که هر از چندگاه دامنگیر این شرکت و بالتبع صاحبان اصلی آن می‌شود سخن گفت و شرکت آپادانا سرام از شرکت های تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری که در حال حاضر با بزرگترین خط تولید کاشی کشور و حتی آسیا به شرکتی زیان‌ده تبدیل شده را نمونه‌ای دیگر از فعالیت‌های اقتصادی مجموعه‌های تحت اشراف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و از وزیر در این زمینه توضیح خواست.

او یادآور شد: لازم به ذکر است که پاسخ وزیر مبنی بر ایجاد ساز وکار منضبط در شرکت‌های تابعه سازمان بازنشستگی و تامین اجتماعی و کارآمدی و تعهد در انتصابات و بهره‌گیری از شیوه‌های علمی مدیریتی و اقتصادی نتوانست سوال کننده را نسبت به دغدغه‌های خود متقاعد سازد.

گزارش حاضر در اجرای ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی با قید «ملی بودن» قلمرو سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه صحن مجلس به هیات رییسه محترم تقدیم می‌شود.

این در حالی بود که پس از شرح این سوال توسط قاضی‌پور و ارائه توضیحات کامل و دقیق وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نماینده ارومیه اعلام کرد که باوجود این‌که معمولاً دیر قانع می‌شود، به احترام هفته دولت سوال را به رای مجلس نمی‌گذارد و از پاسخ‌های وزیر قانع شده است.

کد N1415950

وبگردی