آفتاب

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی: گردشگری پرتنش ترین چالش های جهانی را رفع می کند

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی: گردشگری پرتنش ترین چالش های جهانی را رفع می کند

تبریز- ایرنا - دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی در پیامی به نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD اظهارکرد: گردشگری این قابلیت را دارد که پرتنش ترین چالش های جهانی را رفع کند .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، در پیام طالب رفاعی آمده است: موجب بسی خرسندی است که امروز شاهد گردهمایی نماینده 34 کشور در شهر زیبای تبریز به مناسبت اولین نشست وزارتی مجمع گفتگوی آسیا هستیم.
وی در این پیام فرصت را مغتنم شمرده و به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی این اجلاس تبریک گفته است.
رفاعی در پیامش به اجلاس وزرای گردشگری آورده است : همکاری های منطقه ای یکی از ستون های توسعه گردشگری است و ما از این ابتکار عمل استقبال می کنیم.
وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از مرتبط ترین بخش های اقتصادی اجتماعی زمانه ماست، اعلام کرده است: درسال 2015، نزدیک به 1.2 میلیارد نفر از مرزها عبور کردند و این رقم در سال 2030 به 1.8 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت.
رفاعی با بیان اینکه بخش گردشگری 10درصد از تولید ناخالص جهان و 7درصد از تجارت جهانی و از هر 11 شغل یک شغل را به خود اختصاص داده است، اظهار کرده است : همه ما باید باهم برای ایجاد گردشگری پایدار، فراگیر و قابل دسترس در تمام گوشه های جهان کار کنیم.
رفاعی اضافه کرده است : تلاش های مشترک ما می تواند گردشگری را به محرکی حقیقی برای آینده ای بهتر برای سیاره مان و مردمان این جهان تبدیل کند.
وی از رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشورمان برای شرکت در بزرگداشت سال بین المللی گردشگری پایدار برای توسعه در سال 2017 دعوت به عمل آورده است .
رفاعی با اشاره به اینکه این اجلاس فرصتی بی همتا برای همکاری در راستای ارتقای سهم گردشگری در رشد اقتصادی، توسعه فراگیر ، محافظت از محیط زیست و صلح است، اضافه کرده است: درانتظار ادامه همکاری با شما برای تبدیل گردشگری به محرک جهانی رشد و توسعه پایدار هستم.
اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا روز گذشته در سطح کارشناسی برگزار شد و امروز با حضور وزرا در تبریز ادامه می یابد.
3071/6120/3077/518
کد N1415766

وبگردی